اتوماسیون خانگی و مزایای بی نظیرش

استفاده از دوربین مداربسته در فضای باز

استفاده از یک سیستم دوربین مداربسته در فضای باز به منظور نظارت، کنترل، و اهداف امنیتی و همچنین محافظت از مکان ها از جمله دلایلی می­باشند که منجر به نصب سیستم­ نظارتی در فضای باز می­ گردند. تعداد زیادی متغیرهای منحصر به فرد وجود دارد که با نصب یک سیستم دوربین در فضای باز مرتبط می­باشند. دوربین های امنیتی به تنهایی دارای قابلیت­های انعطاف پذیری گسترده ای می­باشند که هر یک از آنها در عملکردهای خاص خود، به طور ویژه برای قابلیت های منحصر به فردی طراحی شده اند.

 

کاربردهای یک سیستم نظارت تصویری

شرکت ها و افراد حقیقی، با نصب و اجرای یک سیستم دوربین مداربسته ی خارجی می توانند از مزایای متعددی بهره­ مند گردند. برخی از کاربردهایی که یک سیستم نظارتی می تواند در اختیار شما یا شرکت شما قرار دهد عبارتند از:

  • حفاظت از اموال و داریی ها
  • پیشگیری از ضرر و سرقت
  • پیشگیری از فعالیت های جنایی
  • نظارت ?´?? بر قلمرو

همه اینها روش هایی برای صرفه جویی در هزینه شرکت های شما ، محافظت از دارایی ها و حفظ آرامش کلی است که به شما امکان می دهد تا بتوانید بیشتر بر روی تجارت و سایر موارد در دسترس تمرکز نمایید.

حفاظت از اموال و داریی ها، پیشگیری از ضرر و سرقت، پیشگیری از فعالیت های جنایی، نظارت ?´?? بر قلمرو از جمله کاربردهای یک سیستم نظارت تصویری می باشد.

محصولات سیستم دوربین مداربسته در فضای باز

 

حتما بخوانید:  دوربین مداربسته  

 

 ایمن تصویر امرتات، ارائه دهنده ی برترین سیستم های امنیتی و تولید کننده انواع تجهیزات سیستم­های نظارت تصویری در محیط های باز می باشد. ما به ارائه بهترین و باکیفیت ترین محصولات برای اهداف امنیتی و نظارتی، افتخار می کنیم. از دوربین های امنیتی گرفته تا ضبط کننده های ویدئویی دیجیتال یا شبکه و تمام لوازم جانبی همراه آنها ، ایمن تصویر امرتات می تواند در یافتن محصولات و راهکار مناسب، متناسب با نیاز نظارتی و امنیتی مورد نظر شما کمک نماید. دوربین های امنیتی به تنهایی انواع مختلفی دارند که مخصوص اهداف خاصی می باشند.

?.دوربین های گلوله ای (bullet) 

دوربین های گلوله ای (bullet) از انواع دوربین های مقاوم در برابر شرایط مختلف جوی بوده و می تواند آسان ترین حالت نصب برای هر شخصی را ارائه دهند.

?.دوربین های امنیتی باکس (Box) 

دوربین های امنیتی باکس (Box) که در آن امکان تغییر لنزها برای ایجاد حداکثر وضوح تصویر وجود دارد.

?.دوربین های گنبدی (Dome)

دوربین های گنبدی (Dome) نیز به گونه ای ساخته شده اند تا در صورت نیاز به نظارت بر مناطق داخلی ساختمان، با یک سیستم دوربین در فضای باز نیز فعال شوند.

?.دوربین های Pan Tilt

  • دوربین های Pan Tilt، دوربین­هایی با قابلیت تنظیم از راه دور بوده و به کاربر امکان بزرگنمایی و کوچک نمایی تصاویر را می دهد تا بر روی منطقه خاصی که نیاز به محافظت دارد تمرکز نمایند.

ذخیره سازی تصاویر

ذخیره سازی تصاویر، بخش دیگری از یک سیستم دوربین امنیتی در فضای باز می­باشد که برای حفظ و نگهداری تصاویر ضبط شده توسط دوربین­های مداربسته، باید اجرا شود. دستگاه­های ضبط­کننده در برند ها و سبک های مختلفی ارائه می شوند و مجموعه ایمن تصویر امرتات تولیدکننده و عرضه­کننده بهترین ضبط کننده های ویدئویی دیجیتال و شبکه می­باشد. برخی از ضبط کننده ها ساخته شده اند تا تنها مقدار محدودی از تصاویر نظارتی را نگه داری نمایند، در حالی که بسته به ظرفیت حافظه، برخی دیگر از ضبط­کننده­ها قادر به نگهداری تصاویر به مدت چندین ماه هستند.

هر شخص یا سازمانی با توجه به نیازهای خود، مدت زمان متفاوتی برای ذخیره­سازی و نگهداری تصاویر در نظر دارد.

درصورت تمایل می­توانید با کارشناسان مجموعه ایمن تصویر امرتات تماس حاصل فرمایید تا با مشاوره و راهنمایی، بهترین سیستم مداربسته متناسب با نیازهای خود را انتخاب نمایید.

فناوری نظارت بر اطراف

یکی دیگر از جنبه های سیستم­های مداربسته در فضای باز ، فناوری نظارت بر اطراف است. شرکت ایمن تصویر امرتات در تلاش است تا جدیدترین مانیتورینگ ویدئویی دیجیتال را به مشتریان خود ارائه دهد. مانیتورینگ ویدیویی دیجیتال یا نظارت ویدیویی از راه دور ، روشی برای نظارت ?? ساعته بر روی اماکن شما می­باشد. برخلاف روش های امنیتی سنتی، استفاده از سرویس فیلم دیجیتال می تواند باعث صرفه جویی در هزینه ها شده و دیگر مجبور نیستید زمان زیادی صرف مراقبت از افرادی نمایید که در محل زندگی یا کارتان هستند.

بیشتر بخوانید: dvr دوربین مداربسته    nvr دوربین مداربسته       آنتن وایرلس

استفاده از این فناوری و سایر قابلیت های موجود در یک سیستم دوربین مداربسته در فضای باز، می تواند به شبکه ای بستگی داشته باشد که تصمیم دارید همراه با تجهیزات دوربین امنیتی خود، آن را پیاده سازی نمایید

نتیجه گیری :

استفاده از یک سیستم دوربین مداربسته در فضای باز به منظور نظارت، کنترل، و اهداف امنیتی و همچنین محافظت از مکان ها از جمله دلایلی می­باشند که منجر به نصب سیستم­ نظارتی در فضای باز می­ گردند.

 

۰ ۰

اتصال دوربین hd به تلویزیون باکابل HDMI

اتصال دوربین hd به تلویزیون باکابل HDMI

یکی از سوالات متداول این است که چگونه می توان تصاویر زنده ی دوربین های مداربسته HD را بدون نیاز به دستگاه NVR و DVR در تلویزیون مشاهده نمود .
این سوال برای اشخاصی که نیازی به ضبط تصاویر ندارند بیشتر رخ می دهد .
اشخاصی که صرفا نیاز به یک نمایش ویدئویی از دوربین مداربسته دارند .
در این آموزش می خواهیم به بحث و بررسی نحوه ی نمایش تصاویر دوربین مداربسته HD در تلویزیون از طریق HDMI  بپردازیم.

 

 

بخاطر داشته باشید اشاره ی این مقاله به دوربین های HD تحت بستر کواکسیال ( دوربین مداربسته ahd ) می باشد .
برای نمایش تصاویر دوربین مداربسته در تلویزیون از طریق HDMI با دو چالش مواجه هستیم .

همواره می توان با تکنیک هایی کوچک چالش های بزرگی را مرتفع نمود . در این مقاله با یک راه حل کوچک مشکل چالشی بزرگ حل شد .

 

 

حتما بخوانید: اتصال دوربین تحت شبکه IP به کامپیوتر

چالش

? دوربین های HD از کانکتور های BNC و کابل کواکسیال برای ارسال ویدئو استفاده می نمایند .
?
اغلب دوربین های HD از استاندارد هایی مانند HD-SDI  و یا HD-CVI، HD-TVI،AHD ( دوربین مداربسته ?in1 ) بهره می برند .

به دو دلیل ذکر شده شما نمی توانید به سادگی خروجی دوربین مداربسته را به ورودی HDMI  تلویزیون متصل نمایید .

راه حل

شما می توانید با یک مبدل HDMI تصاویر دوربین مداربسته را در تلویزیون دریافت کنید .

چگونه

دستگاه مبدل HDMI ، دارای ورودی کواکسیال ( کابل دوربین مداربسته ) می باشد و باید از دوربین مداربسته یک سیم به این ورودی متصل گردد و یک کابل HDMI  از ورودی HDMI تلویزیون به خروجی HDMI دستگاه مبدل وصل می شود .

https://www.webtalk.co/n/42041134

https://demo.themesgrove.com/themes/tutorque/forum/activity/p/33618/

http://www.actibusinessschool.co.za/activity/p/260734/

https://duoqueue.net/activity/p/225693/

 

۰ ۰

راهنمای کامل الگوریتم رتبه مغز گوگل

راهنمای کامل الگوریتم رتبه مغز گوگل

Google RankBrain چیست؟ چگونه کار می کند؟ آیا می توانید برای آن بهینه سازی کنید؟ در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد الگوریتم RankBrain گوگل بدانید آمده است.

 

در سال 1996، ایده پیوندها به عنوان یک سیگنال رتبه بندی، جستجو را با آنچه به رتبه صفحه گوگل تبدیل می شد، متحول کرد.

 

به همین دلیل است که دهه گذشته سهم بازار جستجو به این صورت است:

 

سهم بازار جهانی Statista از موتورهای جستجو

 

اتفاقات زیادی افتاده است، و از آن زمان تغییرات و سئو سایت اصفهان الگوریتم‌های عظیمی معرفی شده‌اند، اما بدون شک هیچ کدام به اندازه RankBrain مهم نیستند.

 

همانطور که در زیر بحث خواهیم کرد، این تنها به دلیل تأثیر آن بر نتایج نیست (اگرچه مسلماً در آنجا نیز برنده می شود) بلکه به معنای آن است - یادگیری ماشین برای اولین بار در آنچه ما به عنوان جستجو فکر می کنیم معرفی شد.

 

 

RankBrain چیست؟

RankBrain سیستمی است که توسط آن گوگل بهتر می‌تواند هدف احتمالی کاربر از یک عبارت جستجو را درک کند. در بهار 2015 عرضه شد، اما تا 26 اکتبر همان سال اعلام نشد.

 

در ابتدا، RankBrain برای پرس و جوهایی اعمال شد که گوگل قبلا با آنها مواجه نشده بود و در آن زمان و هنوز هم وجود دارد، حدود 15? از کل جستجوها. از آنجا گسترش یافت تا بر همه نتایج جستجو تأثیر بگذارد.

 

در هسته خود، RankBrain یک سیستم یادگیری ماشینی است که از مرغ مگس خوار ساخته شده است، که گوگل را از یک محیط "رشته ها" به "چیزها" رساند.

 

یعنی از «خواندن» کاراکترهای تحت اللفظی، و در عوض «دیدن» موجودیتی که آنها نمایندگی می‌کنند، گرفته شده است.

 

نکته ای سریع درباره موجودیت ها و چیزهایی که روی رشته ها هستند

برای نشان دادن این پیشرفت مهم و نقش آن در RankBrain، به سادگی باید شخصیت هایی را که نام یکی از دوستان و همسالان من را تشکیل می دهند، در نظر بگیریم:

 

تا قبل از مرغ مگس خوار، گوگل آن کاراکترها و مجموعه‌ای از 2 کلمه و 13 کاراکتر را می‌دید که به ترتیب مرتب شده و به اندازه کافی در یک صفحه استفاده می‌شد، آن را برای رشته جستجوی «jason barnard» مرتبط می‌کرد.

 

واقعاً این می تواند هر جیسون باشد، این مهم نبود.

 

آنها بر پیوندها و چند سیگنال دیگر تکیه کردند تا "مرتبط" ترین آنها را آشکار کنند، بدون اینکه بفهمند جیسون کیست یا چیست.با مرغ مگس خوار، دوست من دیگر مجموعه ساده ای از شخصیت ها نیست، بلکه به موجودیت تبدیل شده است:

 

 

نتایج جستجو و خرید گوگل خود را محک بزنید

CPC، CTR و موارد دیگر را با صنعت خود مقایسه کنید. ببینید CVR، AOV، نرخ پرش و سایر KPIهای شما چگونه روی هم قرار می گیرند. مقایسه عملکرد برای هر کانال.ما نمی‌توانیم در این مقاله با جزئیات زیاد به نهادها بپردازیم، اگرچه می‌توانید در اینجا درباره آنها بخوانید.اما به طور خلاصه، آنچه در مورد مرغ مگس خوار برای عملکرد RankBrain ضروری بود، این بود که گوگل این عبارت را نبیند:جیسون بارنارد دوست دیو دیویس است که پیراهن های قرمز را دوست دارد و یک بازاریاب دیجیتال است.

 

و صرفاً آن را به عنوان مجموعه ای از شخصیت ها که باید مرتب شوند و با پرس و جو سنجیده شوند، تفسیر می کنند.در حالی که بسیار پیشرفته بودند، اساساً در پاسخ به این سؤال گیر کردند: «جیسون بارنارد» چند بار در متن و در پیوندهای آن متن ظاهر می‌شود؟با فرض اینکه پرس و جو دوباره «جیسون بارنارد» باشد، با مرغ مگس خوار، این جمله برای گوگل بیشتر شبیه به این خواهد بود:

 

 

هر موجودیت اصلی با یک Machine ID نشان داده می شود.این شناسه ها برای هر یک منحصر به فرد هستند - و هیچ دو نهادی دارای شناسه یکسان نیستند.من عمداً خودم را به جمله اضافه کردم تا نشان دهم که همیشه کامل نیست.نام من بسیار رایج است، و «دیو دیوی» برجسته‌تر از من وجود دارد (می‌دانم، می‌دانم... باورش سخت است).

 

به دلیل پیشینه جیسون در موسیقی، گوگل به راحتی می‌تواند بدون زمینه اضافی فرض کند که دیو دیویزی که جیسون با آن دوست بود، دیو دیویس (/m/01pwfk) از The Kinks (/m/08w4pm) است.

 

گوگل از طریق نهادهای دیگر در صفحه و سایر اتصالات در وب توضیح می‌دهد. اما این داستان دیگری است، برای یک روز دیگر.

 

آنچه در زمینه RankBrain مهم است این است که با مرغ مگس خوار، گوگل (/m/045c7b) اکنون دنیا را به عنوان مجموعه ای از چیزها و نه رشته ها درک می کند.

 

بازگشت به RankBrain

با کمی در مورد موجودیت‌ها، می‌توانیم به RankBrain برگردیم.

 

RankBrain در هسته خود را می توان به عنوان یک سیستم پیش غربالگری در نظر گرفت.

 

هنگامی که یک پرس و جو در گوگل وارد می شود، الگوریتم جستجو در تلاش برای نمایش بهترین محتوا، در بهترین قالب(ها)، پرس و جو را با هدف شما مطابقت می دهد.

 

اگر گوگل قصد شما را نداند؟

 

چرا گوگل RankBrain را معرفی کرد؟

RankBrain در ابتدا برای رفع یک مشکل ساده اما بزرگ راه اندازی شد.

 

گوگل 15 درصد از پرس و جوها را مورد استفاده قرار نداده بود، و به همین دلیل هیچ زمینه ای برای آنها وجود نداشت، و نه تجزیه و تحلیل گذشته برای تعیین اینکه آیا نتایج آنها در برآورده کردن هدف کاربر خوب است یا خیر.

 

RankBrain را وارد کنید.

 

این سیستم به جای رشته ها به چیزها نگاه می کند.

 

RankBrain همچنین زمینه‌های محیطی (مثلاً مکان جستجوگر) را در نظر می‌گیرد و معنای جایی که انجام شده است را برون‌یابی می‌کند.

 

این می تواند یک فرآیند ساده برای درک این موضوع باشد که ترتیب کلمات ممکن است تابعی از فرآیند جستجو باشد و نه هدف.

 

چه کسی در میان ما یک پرس و جو را صرفاً با زدن یک یا دو کلمه اصلاح نکرده است.

 

قبل از اینکه وارد آن شوم، گوگل مطمئناً دیده است:

 

“پیتزا ویکتوریا قبل از میلاد مسیح”

 

اما وقتی مجموعه‌ای را که می‌خواستم برنمی‌گردانم، ممکن است شروع به اضافه کردن شرایط کنم و در نتیجه سؤالی بیشتر شبیه به:

 

“پیتزا ویکتوریا بی سی سبزیجات با پوسته نازک”

 

احتمال زیادی وجود دارد که گوگل آن پرس و جوی خاص را ندیده باشد، اما از آنجایی که آنها به چیزها نگاه می کنند نه رشته ها، می دانند که پرس و جو مشابه خواهد بود، اگر نه یکسان، مانند:

 

پیتزای گیاهی با پوسته نازک ویکتوریا قبل از میلاد مسیح

 

پیتزای گیاهی با پوسته نازک در نزدیکی من

 

یا با صدا:

 

"OK Google، از کجا می توانم یک پیتزای گیاهی با پوسته نازک تهیه کنم؟"

 

RankBrain چگونه کار می کند؟

جای تعجب نیست که گوگل هرگز نحوه عملکرد RankBrain را مشخص نکرده است.

 

با این وجود، می‌توانیم حدس‌های درستی در مورد آنچه در پشت صحنه می‌گذرد داشته باشیم.

 

تابع جستجوی جدید

همانطور که در بالا مورد بحث قرار گرفت، ما باید از فکر کردن با عباراتی که می‌فهمیم دست برداریم و مانند یک ماشین فکر کنیم.

 

جایی که ممکن است ببینم:

 

“پیتزا ویکتوریا قبل از میلاد مسیح”

 

گوگل می بیند:

 

/m/0663v /m/07ypt

 

این به طرز چشمگیری همه چیز را تغییر می دهد. "ویکتوریا بی سی" دو چیز نیست، بلکه یک چیز است.

 

هنگام مقایسه مکان های دیگر برای:

 

https://www.pinterest.com/pin/1122381538355932573/

https://express.adobe.com/page/ZNK633quI0psv/

https://sites.google.com/view/parsianandishseo/home

https://onlineproofing.home.blog/2022/02/14/parsianandishseo/

https://tahmikain3.tumblr.com/

https://www.reddit.com/r/business/comments/ssjfli/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C_%D9%88%D8%A8_%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%88/

https://myspace.com/tahmikain3

 

 

۰ ۰

بازاریابی وابسته برای مبتدیان: چیست + چگونه می توان موفق شد

بازاریابی وابسته برای مبتدیان: چیست + چگونه می توان موفق شد

 

تصور کنید تنها چیزی که برای کسب درآمد آنلاین نیاز داشتید یک وب سایت بود. شما مجبور نیستید محصولات خود را ایجاد کنید یا خدماتی را ارائه دهید. خوب به نظر می رسد؟ به بازاریابی وابسته خوش آمدید.

طبق آمار Statista، مخارج تجاری برای بازاریابی وابسته تا سال 2022 در ایالات متحده به 8.2 میلیارد دلار خواهد رسید.

از همین امروز شروع کنید و در موقعیتی عالی برای استفاده از آن خواهید بود.

در این راهنما، یاد خواهید گرفت:

بازاریابی وابسته چیست؟

چرا بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته چگونه کار می کند

چقدر می توانید به طور بالقوه درآمد کسب کنید

چگونه با بازاریابی وابسته شروع کنیم

بازاریابی وابسته چیست؟

بازاریابی وابسته جایی است که شما محصول یا خدمات شرکت دیگری را در ازای پورسانت فروش که ایجاد می کنید، تبلیغ می کنید. کمیسیون معمولاً درصدی از قیمت فروش است، اما گاهی اوقات می تواند مقدار ثابتی باشد.

چرا بازاریابی وابسته؟

در اینجا دو دلیل وجود دارد که چرا باید بازاریابی وابسته را در نظر بگیرید:

در دنیای وب سایت های مختلفی مثل در زمینه معرفی بهترین محصولات فعالیت می کنند مثل :
https://www.thespruceeats.com/
https://www.nytimes.com/wirecutter/
https://www.bbcgoodfood.com/
https://www.goodhousekeeping.com/
https://behtarinyab.com/
https://www.electroguide.com/

1. کم هزینه و کم خطر

راه اندازی یک کسب و کار به معنای متحمل شدن هزینه های اولیه برای محصولات، کارکنان، تجهیزات، اجاره و غیره است. این امر آن را پرخطر و گران می کند. با بازاریابی وابسته، تنها چیزی که نیاز دارید یک وب سایت است. حتی اگر به نتیجه نرسد، تنها چیزی که هدر داده اید زمان و کمی پول است.

2. آسان به مقیاس

یک فروشنده معمولی فقط محصولات یک شرکت را می فروشد. به عنوان یک بازاریاب وابسته، می توانید محصولات بسیاری از شرکت های مختلف را تبلیغ کنید و از همه آنها پورسانت دریافت کنید.

بازاریابی وابسته چگونه کار می کند؟

تاجر به هر وابسته یک پیوند منحصر به فرد می دهد تا بتواند ردیابی کند که چه کسی مسئول فروش بوده است. پیوند معمولاً چیزی شبیه به این خواهد بود:

1 پیوند وابسته 2

وقتی شخصی روی آن پیوند کلیک می کند، یک فایل کوچک به نام کوکی در دستگاه او ذخیره می شود.

یک کوکی وابسته دو کار انجام می دهد:

این به تاجر کمک می کند تا فروش را به شخص مناسب نسبت دهد.

(معمولاً) تاریخ انقضا دارد، بنابراین حتی اگر خریدار خرید خود را به تاخیر بیندازد، پول دریافت می کنید.

در اینجا مثالی از نحوه عملکرد این کار آورده شده است.

تصور کنید که یک خواننده از پست شما در مورد بهترین ژاکت های زمستانی بازدید می کند. آنها روی یکی از پیوندهای وابسته شما کلیک می کنند و آنها را به محصولی در آمازون هدایت می کنند.

اما آنها متوجه شدند که باید دخترشان را از مدرسه ببرند. بنابراین خانه‌شان را ترک می‌کنند، دخترشان را می‌گیرند، شام می‌خورند و در نهایت به آمازون بازمی‌گردند، جایی که دوباره محصول را پیدا می‌کنند.

از آنجایی که آنها از قبل در آمازون خرید می کنند، تصمیم می گیرند تجهیزات اسکی نیز خریداری کنند.

این خبر خوب است. قبلاً آنها روی پیوند وابسته شما کلیک کردند و یک کوکی در دستگاه آنها ذخیره شد. از آنجایی که آمازون مدت کوکی 24 ساعته دارد، شما هم برای ژاکت زمستانی و هم تجهیزات اسکی غرامت دریافت می‌کنید - حتی اگر دومی را تبلیغ نکرده باشید.

به عنوان یک بازاریاب وابسته چقدر می توانم درآمد داشته باشم؟

پاسخ ساده این است که هیچ محدودیتی وجود ندارد. این به جایگاه شما و میزان کاری که انجام می دهید بستگی دارد.

موفق ترین بازاریاب های وابسته در ماه شش یا هفت رقم می گیرند.

به عنوان مثال، پت فلین از درآمد غیرفعال هوشمند بیش از 100000 دلار در کمیسیون های وابسته در دسامبر 2017 به دست آورد.

2 درآمد spi 2

رایان رابینسون، یکی دیگر از بازاریاب‌های وابسته، بیش از 19000 دلار درآمد وابسته را در اکتبر 2019 گزارش کرد. یکی دیگر از وب‌سایت‌های وابسته موفق - The Wirecutter - حدود 10 میلیون دلار درآمد داشت و در نهایت به قیمت 30 میلیون دلار به نیویورک تایمز فروخته شد.

البته به خاطر داشته باشید که این افراد کار بسیار خوبی در ساخت برند خود انجام داده اند. برای رسیدن به این سطح سال‌ها کار سخت آنها طول کشیده است.

اگر تازه شروع کرده‌اید، ممکن است چک‌هایتان برای مدتی بیشتر شبیه این باشند:

آمازون چک 2

شما باید انتظارات خود را مدیریت کنید. شما از همان ابتدا پول زیادی کسب نخواهید کرد، اما اجازه ندهید این شما را دلسرد کند.

موفقیت دیگران به شما می گوید که با کار سخت، زمان و دانش مناسب، شما نیز به طور بالقوه می توانید به آن سطوح برسید.

چگونه با بازاریابی وابسته شروع کنیم

این هفت مرحله ساده را دنبال کنید.

در مورد یک پلت فرم تصمیم بگیرید

جایگاه خود را انتخاب کنید

برنامه های وابسته را برای پیوستن پیدا کنید

محتوای عالی ایجاد کنید

ترافیک را به سایت وابسته خود هدایت کنید

روی پیوندهای وابسته خود کلیک کنید

تبدیل کلیک ها به فروش

افکار نهایی

هیچ چرخ بازاریابی وابسته در اینجا دوباره اختراع نشد. اینها اصول اولیه هستند، و به کار بردن آنها شما را به سمت راست هدایت می کند.

فقط انتظار نداشته باشید که درآمد متحول کننده زندگی یا آزادی برای ترک 9 تا 5 یک شبه خود را داشته باشید. بازاریابی وابسته زمان می برد.

ابتدا روی اولین فروش وابسته خود تمرکز کنید. همانطور که سایت شما رشد می کند، اهداف جدیدی تعیین کنید و به آزمایش ادامه دهید.

این نحوه ایجاد سایتی است که در نهایت درآمد مناسبی ایجاد می کند.

https://ez*******.cityu.edu.hk/login?url=https://behtarinyab.com/
https://www.eduvision.edu.pk/counseling/index.php?qa=user&qa_1=KeanRoberts10
http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:KeanRoberts10
http://onlinemanuals.txdot.gov/help/urlstatusgo.html?url=https://behtarinyab.com/
https://sarscoviki.app.vanderbilt.edu/wiki/User:KeanRoberts10
https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://behtarinyab.com/
https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx
https://clubs.london.edu/click?r=https://behtarinyab.com/
http://cutas-edu.xyz/fluxbb/profile.php?id=694251
https://lican.as.arizona.edu/~ehtsim/index.php/User:KeanRoberts10
۰ ۰

همه چیز درباره استفاده از عسل برای سلامت مو و 10 راهکار برای استفاده از آن

همه چیز درباره استفاده از عسل برای سلامت مو و 10 راهکار برای استفاده از آن

 

بیشتر ما با عسل، محصول شیرین و شربتی گرده افشانی زنبور عسل آشنا هستیم. یک ماده رایج در دستور العمل های شیرین و شور، همچنین از دیرباز به عنوان یک ماده درمانی در طب سنتی استفاده می شود.

 

عسل به دلیل فواید پوستی فراوانی که دارد، یک ماده طبیعی محبوب برای مو است. در اینجا ما به 10 دلیل برای استفاده از عسل روی موهای خود، از جمله برای رشد مو، جلوگیری از شکستن مو و موارد دیگر، نگاه خواهیم کرد.

 

1.عسل برای رشد مو

 

عسل به دلیل توانایی آن در تقویت رشد سلولی به عنوان یک درمان برای بهبود زخم استفاده می شود.

 

یک بررسی در سال 2013 نشان می دهد که عسل می تواند رشد سلول های اپیتلیال (پوست) را تقویت کند. پوست سر مملو از سلول های اپیتلیال است که فولیکول ها و مجاری بسیار مهم برای رشد مو را تشکیل می دهند.

 

2.عسل برای حالت دهنده مو

 

درمان های حالت دهنده برای بازگرداندن رطوبت به موهای شما طراحی شده اند. بسیاری از درمان های حالت دهنده مو همچنین حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مفید هستند.

 

همانطور که مشخص است، عسل دارای خواص مرطوب کنندگی است که به حفظ حالت و سلامت موهای شما کمک می کند. همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان است.

 

3.عسل برای درخشندگی مو

 

عسل هم خاصیت نرم کنندگی و هم خاصیت مرطوب کنندگی دارد که آن را به یک مرطوب کننده عالی برای مو تبدیل می کند. نرم کننده ها فولیکول های مو را صاف می کنند و به موهای کدر درخشندگی می بخشند. مرطوب کننده ها با مولکول های آب پیوند می خورند و به رشته های خشک رطوبت می افزایند.

 

با مرطوب کردن و درخشندگی، عسل می تواند به بازیابی درخشندگی طبیعی موهای شما کمک کند.

 

4.عسل برای روشن شدن مو

 

عسل حاوی گلوکز و همچنین آنزیمی به نام گلوکز اکسیداز است. این آنزیم گلوکز را تجزیه می کند و پراکسید هیدروژن را پشت سر می گذارد.

 

پراکسید هیدروژن قادر به سفید کردن ملانین، رنگدانه مسئول رنگ دادن به موهای شما است.

 

ماندن عسل روی موهایتان برای مدت طولانی می تواند جایگزینی طبیعی برای درمان های شیمیایی خشن سفید کننده باشد.

 

5.عسل برای شکستگی مو

 

کراتین یک پروتئین ضروری است که به ساختار و استحکام موهای شما می افزاید. درمان‌های پروتئینی بخش محبوبی از روتین‌های مدرن مو هستند و می‌توانند به بازیابی تارهای ضعیف و شکننده کمک کنند.

 

عسل حاوی تقریباً 0.5 درصد پروتئین منبع مورد اعتماد است. این ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما می تواند در ترکیب با سایر ویتامین ها و مواد معدنی موجود در عسل مفید باشد.

 

6.عسل برای ریزش مو

 

موها روزانه به عنوان بخشی از چرخه رشد طبیعی می ریزند. با این حال، برخی افراد متوجه می شوند که موهایشان بیش از حد معمول می ریزد.

 

اگر بیشتر از آنچه که احساس می‌کنید موهایتان می‌ریزد، با پزشک خود تماس بگیرید تا علت آن را بیابید. گاهی اوقات می تواند به سادگی موهای آسیب دیده باشد.

 

اگر موهای شما آسیب دیده است و به مقداری TLC نیاز دارد، تمام فواید عسل را در نظر بگیرید.

 

7.عسل برای رفع موهای زائد

 

در حالی که عسل به اندازه موم زنبور عسل برای از بین بردن موهای زائد بدن موثر نیست، اما برای موهای نازک یا پوست حساس یک گزینه عالی است.

 

برای استفاده از عسل برای رفع موهای زائد، این دستور العمل را امتحان کنید:

 

1 قاشق غذاخوری را با هم مخلوط کنید. عسل و 1/2 قاشق غذاخوری آب لیمو.

این مخلوط را روی نواحی کوچکتر مانند لب بالایی بمالید.

بگذارید حدود 20 دقیقه بماند.

آن را با یک دستمال مرطوب و گرم پاک کنید.

ناحیه مورد نظر را با آب سرد خشک کنید تا هرگونه تحریکی کاهش یابد.

 

8.عسل برای موهای طبیعی

 

بخش بزرگی از مراقبت از موی طبیعی این است که مطمئن شوید مو و پوست سر شما تمیز و مرطوب است. قبل از شروع سفر طبیعی موهای خود، سم زدایی مو را در نظر بگیرید.

 

در حین سم زدایی، استفاده از عسل می تواند به تقویت آمینو اسیدهای مفید، ویتامین ها و مواد معدنی موهای شما کمک کند. حتی می توانید بعد از سم زدایی از عسل استفاده کنید تا فرهای خود را مرطوب نگه دارید و رشد کنید.

 

9. عسل برای داشتن پوست سر سالم

 

حفظ سلامت پوست سر جزء ضروری داشتن موهای سالم است. تجمع خاک، روغن یا حتی محصولات مو می تواند این کار را دشوار کند.

 

می‌توانید از عسل در درمان‌های پوست سر برای تمیز کردن پوست سر و تسکین شرایطی مانند شوره سر و درماتیت استفاده کنید. همچنین فواید مرطوب کنندگی هم برای مو و هم برای پوست سر دارد.

 

10.عسل برای شرایطی که مو را تحت تأثیر قرار می دهد

 

برخی از بیماری های التهابی پوست مانند پسوریازیس و اگزما می توانند روی پوست سر تأثیر بگذارند. منبع معتبر تحقیقاتی نشان داده است که عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. آنتی اکسیدان ها یک ترکیب مهم در درمان این شرایط هستند.

 

علاوه بر این، مواد ضد التهابی منبع معتبر ممکن است به کاهش شدت شیوع بیماری های پوستی کمک کند.

 

نتیجه

 

عسل یک محصول طبیعی عالی برای مو است که می تواند به تنهایی استفاده شود یا در سایر درمان های طبیعی مو استفاده شود.

 

می تواند رشد سلولی را تقویت کند، به حفظ رطوبت کمک کند و مواد مغذی را به مو و پوست سر بازگرداند. حتی ممکن است به کاهش شرایط التهابی پوست در صورت استفاده با سایر درمان‌ها کمک کند.

 

برای داشتن موهایی سالم تر و شادتر، عسل ارگانیک و فرآوری نشده را به برنامه روزانه موهای خود اضافه کنید.

 

بهترین گزینه برای درمان موها خرید عسل گون سوغات نهاوند که بکر ترین عسل ایران است، می باشد.

 

https://sarscoviki.app.vanderbilt.edu/wiki/User:BobbyMiller4

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://soghatnahavand.ir/product-category/honey/

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://clubs.london.edu/click?r=https://soghatnahavand.ir/product-category/honey/

http://cutas-edu.xyz/fluxbb/profile.php?id=844938

https://lican.as.arizona.edu/~ehtsim/index.php/User:BobbyMiller4

 

۰ ۰

بلوک سیمانی سبک

بلوک سیمانی سبک

بلوک های سیمانی سبک با جایگزینی شن و ماسه با خاک رس منبسط شده، شیل یا تخته سنگ ساخته می شوند. خاک رس منبسط شده، شیل و تخته سنگ با خرد کردن مواد خام و حرارت دادن آنها تا حدود 2000 درجه فارنهایت (1093 درجه سانتیگراد) تولید می شوند. در این دما، به دلیل تولید سریع گازهای ناشی از احتراق مقادیر کمی از مواد آلی محبوس شده در داخل، مواد پف می‌کنند. یک بلوک سبک معمولی 10.0-12.7 کیلوگرم وزن دارد و برای ساخت دیوارها و پارتیشن های غیر باربر استفاده می شود. از سرباره کوره بلند منبسط شده و همچنین مواد طبیعی آتشفشانی مانند پوکه و اسکوریا برای ساخت بلوک های سبک استفاده می شود.

علاوه بر اجزای اصلی، مخلوط بتن مورد استفاده برای ساخت بلوک سیمانی همچنین ممکن است حاوی مواد شیمیایی مختلفی به نام مواد افزودنی برای تغییر زمان پخت، افزایش مقاومت فشاری یا بهبود کارایی باشد. این مخلوط ممکن است دارای رنگدانه‌هایی باشد تا به بلوک‌ها رنگی یکنواخت بدهد، یا سطح بلوک‌ها ممکن است با لعاب پخته‌ای پوشانده شود تا جلوه‌ای تزیینی ایجاد کند یا محافظت در برابر حملات شیمیایی ایجاد کند. لعاب ها معمولاً با چسب رزینی ترموست، ماسه سیلیسی و رنگدانه های رنگی ساخته می شوند.

بلوک سیمانی استاندارد

در ساخت سازه و انتخاب مصالح مناسب برای پیشبرد پروژه، دو موضوع مهم و اساسی مطرح میشود که محل پروژه و کاربری سازه از جمله این موارد میباشد. ویلا سازی از جمله پروژه های رایج در شهرهای مختلف یا حومه شهرها می باشد که به دلیل وسعت فضا و شرایط اقلیمی منطقه، باید برای ساخت آن از مصالح مناسب و مقرون به صرفه استفاده شود. به دلیل رواج بلوک سبک در صنعت ساختمان سازی، کاربرد بلوکهای سبک در ویلا سازی  یا کاربرد بلوکهای سیمانی سبک در انبوه سازی، متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه، قبل از ساخت پروژه مورد بررسی قرار میگیرد.

قبل از هر چیز به تعریف ویلا و تفاوت این سازه با منازل مسکونی معمولی می پردازیم. ویلا به سازه ای می گویند که در چهار طرف خود آزاد بوده و نما دارد. معمولا این سازه ها در مناطق ییلاقی برای بهره مندی ساکنان از طبیعت، منظره و آب و هوای خوش منطقه ساخته میشود. مصالحی که برای ساخت ویلا بایستی انتخاب شود، نباید از ظرفیت حرارتی بالا برخوردار باشد، که البته باز این موضوع، بسته به تغییرات آب و هوایی منطقه در طول شبانه روز و میزان استفاده ساکنان از ویلا، مورد بررسی قرار میگیرد.

 

میزان استفاده از بلوک سیمانی در پروژه‌های ساختمانی

در واقع، در اکثر پروژه‌های ساختمانی با توصیه مهندسین ساختمان، به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بالا، به‌صورت کاملا فراگیر و تثبیت شده از این محصول استفاده می‌کنند.

 

بلوک سیمانی سبک مخلوط سیمان، پوکه معدنی و آب است که در میکسر ملات تولید می‌شود و در دستگاه‌های اتوماتیک جدید تولید و پرس می‌شود، سپس به اتاق بخار جهت خشک شدن فرستاده می‌شود.

بلوک استاندارد سبک، از با صرفه‌‌ترین و اصلی‌ترین مصالح ساختمانی است. بلوک استاندارد از ترکیب سیمان، پوکه معدنی یا ماسه‌ی ریزدانه و حباب‌های هوا با‌ اندازه‌های مختلف فرآوری می‌گردد. بلوک‌‌ استاندارد سبک به‌ عنوان جایگزین اجر (خشت) با مزیت‌های بالا شده است.

بلوک استاندارد عمدتاً برای دیوارهای غیر باربر و به‌عنوان پرکننده در کف‌سازی و شیب‌بندی ساختمان‌ها قابل‌ بهره‌گیری است.

فناوری تولید بلوک استاندارد سبک در کارخانه بلوک‌زنی از تکنولوژی‌های جدید در فرآوری ساختمان‌ها است.

 

۰ ۰

روش تولید خمیر کاغذ برای کارتن سه لایه ( کارتن 3 لایه )

روش تولید خمیر کاغذ برای کارتن سه لایه ( کارتن 3 لایه )

 

پس از قطع شدن درختان ، چوب ها با ماشین های مخصوص خرد می شوند و به ورقه های نازک چیپسی تبدیل می شوند. و سپس بسته به نوع مورد نیاز وارد چرخه تولید خمیر کاغذ به صورت شیمیایی و یا چرخه تولید خمیر کاغذ به صورت مکانیکی می شوند.

 

در روش شیمیایی ابتدا از یک محلول قلیایی برای هضم چوب استفاده می شود. سپس به آن محلول سدیم سولفات و یا سولفیت که البته سولفات رایج تر است را می افزایند که موجب حذف لیگنین می شود و به این ترتیب مقوای قهوه ای رنگی با کیفیت بالا تولید می شود که البته می توان طی مراحلی آن را سفید رنگ نیز کرد.

کارتن سازی در کرج

در روش مکانیکی ورقه ها را از یک رنده خاص برای حذف بافت مقاوم چوب از جمله لیگین استفاده می شود. به دلیل اینکه این روش بازدهی صد در صد ندارد، کاغذ تولیدی بی کیفیت است. اما چون هزینه کمی دارد به صورت گسترده ای استفاده می شود.

کارتن سازی آریا در کرج

 

تولید کننده انواع کارتن سه لایه، پنج لایه و دایکاتی همراه با دو رنگ چاپ

 

مشاهده نمونه‌های بیشتر در پیج اینستاگرام.

 

???????????

   https://instagram.com/khrtn.mhr

جاده قدیم کرج هشتگرد شهر گلسار خیابان صفا پلاک ??

 

۰ ۰

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی شهران گشت

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی شهران گشت

معراج هم در دسته بهترین شرکت های هواپیمایی کشور قرار می گیرد. این شرکت هواپیمایی یکی از خوش قول ترین شرکت های هواپیمایی کشور است و این خوش قولی به دلیل تاخیر بسیار اندک پروازهای این ایرلاین است. علاوه بر این به دلیل فعالیت گسترده این ایرلاین در مقاصد مختلف داخلی و بین المللی و ناوگان نسبتا بزرگ این ایرلاین می توان معراج را یکی از بهترین شرکت های هواپیمایی کشور دانست.

eee_9ctk.jpg

علاوه بر این معراج در زمینه تعمیرات هواپیماها نیز دست قدرتمندی داشته و موفق به کسب گواهینامه مدیریت تداوم صلاحیت پروازی شده است. این گواهینامه برای اولین بار توسط معراج به دست آمد. خدمات غذایی و کترینگ قابل قبول این ایرلاین از دیگر مواردی است که باعث رضایت خاطر مسافران پروازهای این ایرلاین شده است.

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی شهران گشت به شماره ثبت 590168 با اخذ مجوز رسمی از سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری یکی از شرکت مسافرتی خصوصی در تهران می باشد که با همکاری بسیار نزدیک با شرکت هواپیمایی معراج شروع به فعالیت کرده است .

فعالیت این شرکت در زمینه تنظیم برنامه های سفر ، اخذ ویزا ، فروش پروازهای داخلی وخارجی ، فعالیت در حوزه گردشگری ، مجری مستیقم تورهای داخلی و خارجی ، زمینی و هوایی و صدور بیمه نامه مسافرتی می باشد. این شرکت با داشتن اطلاعاتی کامل در زمینه تورهای مسافرتی و داشتن کارکنانی کارآزموده ، متعهد و با سابقه، سفری لذت بخش را برای مسافرین خود فراهم می سازد .

تلفن 02161954 – 09126458739

منبع : شهران گشت

۰ ۰

آموزش کاشت درخت

برای موفقیت در هر نوع کسب و کاری نیاز به آموزش مناسب و کامل در آن زمینه است، در مورد کاشت نهال و درخت هم اگر بررسی های کامل و مناسب انجام گیرد مناسب ترین و بهترین نتیجه کسب خواهد شد. کارشناسان مجرب اکین نهال آماده ارائه بهترین راهکارها در این زمینه میباشند.

آموزش کاشت درخت

در کاشت درختان میوه باید نکاتی را رعایت کرد. از جمله اینکه این درختان معمولا پیوندی هستند یعنی یک گیاه با میوه خوب و مشخصات مورد نظر ما روی یک گیاه دیگر که ریشه های قوی دارد یا بومی منطقه ماست پیوند زده می شود تا خصوصیات مورد نظر ما از نظر مثلا میوه خوب یا آفات کمتر یا … در کنار ریشه‌های قوی برای ما تجلی پیدا بکند.

 محل پیوند کاملا روی گیاه و معمولا در درختان میوه سردسیری در ارتفاع ?? یا ?? سانتیمتری پایین گیاه قابل مشاهده است. این محل جایی است گیاه دومی روی گیاه اولی وصل شده است.

 نکته مهم در کاشت درختان پیوندی این است که محل پیوند باید بالاتر از سطح خاک قرار گیرد. در صورتی که پیوند زیر خاک بماند در سالهای آتی که شاخه‌ها وجوانه‌های جانبی تولید می شوند معلوم نخواهد بود که این شاخه متعلق به پایه است یا پیوند؟ چرا این نکته اهمیت دارد؟ زیرا شما به عنوان باغبان باید شاخه‌های روییده از پایه را قطع کنید. چرا که این شاخه‌ها خصوصیات خوب پیوند را ندارند و باعث تلف شدن انرژی کلی هم خواهند شد.

 

علاوه بر این تماس خاک با محل پیوند ممکن است منجر به فعالیتهای عوامل بیماری زای قارچی – باکتریایی شده و پیوند بشکند.

در رزها این مساله کاملا مشهود است. زیرا رزها معمولا روی رز وحشی (سگ رز – گیلدیک) پیوند می شوند و اگر این پایه اجازه رشد پیدا بکند گلهای ریز سفیدرنگی با تیغ های فراوان تولید می کند و رز اصلی را کاملا کنار زده و پیوند را می شکند.

 

آماده‌سازی زمین برای کاشت درخت:

فرض ما این است که شما میخواهید در باغچه خانه درخت بکارید.

 محلی که می خواهیم درخت میوه را در آن بکاریم باید دارای خاک حاصلخیز و غنی باشد. اگر ساختمان را تازه احداث کرده‌اید احتمالا بقایای مصالح ساختمانی مانند گچ و سیمان و … در خاک باغچه باشد. این مواد باید از باغچه خارج و مخلوط خاک زراعی مرغوب همراه با کود حیوانی پوسیده و ماسه حداقل به ارتفاع نیم متر و اگر مقدور بود بیشتر از آن در باغچه خانه ریخته شود. اگر می توانید پیشنهاد باغبانها این است که بیشتر از یک و نیم متر از عمق خاک باغچه را بردارید (زیرا درختان میوه تا چند متری عمق زمین هم ریشه می دوانند) و با خاکی که مخلوطی از خاک زراعی و کود حیوانی و ماسه باشد جایگزین شود. (البته هر چقدر خاک شما حاوی باقیمانده موجودات زنده اعم از گیاهان یا جانوران – مانند پوست مو پودر خون پودر استخوان و… باشد در آینده رشد گیاهان شما به دلیل وجود مواد آلی بیشتر – بهتر خواهد بود).

بهترین خاک زراعی آن خاکی است که رنگ آن تیره باشد و از قرمز به قهوه‌ای و سیاهی بگراید. این خاک باید از سطح زمین جمع آوری شود و به عمق بیش از سی سانتی متری نرود (خاک سطح الارض) خاک زراعی را مصالح فروشیها و حمل خاک ها برای شما می‌آورند. ولی حتما از بهترین محل خاک را تهیه کنید.

 

(در مناطق استثنایی کره زمین عمق خاک سطح الارض زیادتر از این عدد است و بستگی به محل زیست شما دارد. ممکن است از این عدد هم کمتر باشد)

 

خاک زراعی خوب را در حالت خشک، وقتی در مشت‌تان بگیرید و فشار دهید به هم می چسبد و فشرده می شود ولی با یک ضربه کوچک از هم جدا شده و دوباره پودر مانند می شود. خاک زراعی بد به شدت چسبنده است و از هم جدا نمی شود. خاک فقیر هم رنگ و روی جالبی ندارد و به زردی و خاکستری می گراید و برای باغچه خوب نیست.

آماده سازی چاله:

بعضی درختان میوه مانند گلابی یا گردو ریشه اصلی Tap root خیلی محکم و درازی دارند و برای این درختان لازم است که چاله عمیق تری کنده شود. عرض نیم متر برای مثال و عمق ?? سانتی متر برای خاکی که مناسب است کنده می شود ولی اگر محل شما کاملا نامناسب و سنگلاخی است می توانید تا دو متر عمق و یک متر عرض بکنید و با خاک خوب پر کرده و درختکاری کنید. در کل عمق و قطر گودال باید از عمق و طول ریشه‌ها بیشتر باشد.

محل چاله باید عاری از ریشه های گیاهان دیگر باشد.

 

برای باغکاری معمولا توصیه می شود این چاله را از پاییز بکنید و آماده بگذارید تا بهار که میخواهید کشت کنید رطوبت درون چاله افزایش یافته و موجودات ذره بینی در محل چاله آماده خدمتگذاری به نهال جدید باشند.

در حال حاضر تراکتورهای مجهز به چاله‌کن نیز وجود دارند و می توانند سرعت چاله‌کنی را چندین برابر کرده و هزینه کارگر را پایین تر بیاورند (این خدمت در گلستان علی نیز ارائه می شود)

 آماده سازی نهال:

تا قبل از کاشت باید ریشه‌ها را پاشنه پوشی کرد. یعنی ریشه‌ها نباید در معرض نور و هوا باشد و بهتر است اطراف ریشه‌ها را با خاک یا ماسه یا کیسه پلاستیکی سیاه پوشاند.

معمولا شب قبل از کاشت، نهالها را در آب می گذارند تا ریشه‌ها به اندازه کافی آبگیری بکنند و رقابت اسمزی بین خاک و ریشه اگر بوجود آمد ریشه ها آب از دست نداده و خشک نشوند.

 

ریشه های نهالی که می خرید باید کاملا قوی و سالم باشد. در هنگام در آوردن گیاه ریشه‌ها صدمه می بیند. این قسمتهای صدمه دیده را با قیچی تیز باید هرس کنید. تا سطح تماس محل زخم با خاک کمتر شده و احتمال بروز بیماریهای قارچی کاهش یابد. این عمل همچنین موجب تحریک ریشه به تولید ریشه های فرعی می شود.

از طرف دیگر چون حجم ریشه‌ها در اثر انتقال کم شده است. بهتر است حجم ساقه‌ها را نیز هرس کرد تا ریشه و ساقه متناسب باشند.

در صورتیکه محل شما بادگیر است. همراه با نهال یک قیم محکم نیز کنار نهال قرار دهید تا باد نهال را خم کرده و نشکند. و این قیم ممکن است لازم باشد چند سال در کنار نهال باقی بماند.

همچنین نهال میوه را معمولا کوتاه نگه میدارند تا عمل میوه چینی راحت باشد. برای این کار مثلا در مورد سیب ساقه اصلی را پس از کاشت تا ?? سانتیمتر بالای محل پیوند نگه داشته و بالاتر از آن را حذف می کنند. این کار باعث می شود ساقه های جانبی به شکل یک جام رشد کرده و نور کافی به درون شاخه‌ها برسد. (این موضوع مبحث بزرگی به نام «هرس» است و در کتاب های مختلفی به زبان فارسی به طور تخصصی توضیح داده شده است.)

 

عمل پرالیناژ:

در مقیاس بزرگ برای اینکه درصد موفقیت کاشت درختان بیشتر شود، پرالیناژ تمهیدی است که کمک زیادی به باغبان می کند. این عمل عبارت است از آغشته کردن ریشه نهال به موادی چسبنده و ضدعفونی کننده.

در یک بشکه ??? لیتری آب مقدار ?? کیلوگرم رس الک شده + ? کیلوگرم پهن الک شده + ??? گرم سم قارچ کش مانند بنومیل مخلوط می کنند. و ریشه نهال را درون آن فرو برده و سپس می کارند.

 

رس و پهن به ریشه‌ها می چسبد و به دلیل خاصیتهای مختلفی که خداوند به آنها داده موجب ترمیم زخم‌های ریشه و حفظ رطوبت اطراف ریشه و تامین مواد غذایی اولیه مورد نیاز ریشه می شوند. سم قارچ کش نیز که فعالیت قارچها را در اطراف ریشه کم می کند.

 

این عمل در هر مقیاسی قابل انجام است و شما میتوانید به جای ??? لیتر آب از ?? لیتر آب+? کیلوگرم رس+نیم کیلوگرم پهن + ??گرم سم قارچ کش استفاده کنید برای کاشت چند نهال از این مخلوط استفاده کنید.

 

انجام کاشت نهال و درخت:

بعد از کندن چاله، مهم طرز و محل قرار گیری نهال است. محل پیوند باید حدود ?? سانتیمتر (یکم بالا پایین اشکال ندارد) بالاتر از سطح خاک قرار گیرد.

ریشه ها باید به صورت مرتب در خاک قرار گیرند و پیچیده و در هم نباشند. برای اینکار معمولا مقداری خاک به صورت کله قندی در ته چاله می ریزند و ریشه‌های نهال را روی آن مرتب رو به پایین می گذارند.

روی ریشه ها را با خاک خوب سطح الارض می پوشانند و می توانید اطراف نهال را به صورت کاسه مانندی شکل بدهید تا آب در آن خوب جای بگیرد و به مرور ته نشین شود.

نهال را به صورت عمود بر سطح قرار داده و تراز بودن آن را از دو طرف چک کنید، قبل از آبیاری خاک اطراف نهال را معمولا با ضربات پا محکم می کنند و بلافاصله آبیاری انجام می شود.

از این پس آبیاری باید به موقع انجام شود تا وقتی که گیاه بتواند ریشه های جدید تولید بکند و از رطوبت خاک حداکثر استفاده را بکند. مقدار آبیاری به نوع درخت ربط زیادی دارد. مثلا نهال صنوبر یا بید به آبیاری زیاد جواب مثبت داده رشد بیشتری می کنند ولی برخی نهالها ممکن است به غرق آبی حساسیت نشان داده و بدتر خراب بشوند. لذا بهتر است آبیاری به اندازه باشد. در نهال جوان تازه کاشته شده می باید آب به اندازه کافی فراهم بشود و هر چند روز یکبار قبل از خشک شدن اطراف ریشه حتما آبیاری کنید.

 

راهنمای فنی انتقال و کاشت نهال

بسته بندی و انتقال نهال :

یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت درختکاری، بسته بندی و انتقال از مراکز تولید نهال یعنی نهالستان، به منطقه مورد کاشت می باشد. پس از انتخاب نهال سالم، باید ریشه نهالها را کاملاً در داخل پوششی از پلاستیک یا گونی یا چادر برزنتی قرار داد تا ریشه های نهال در اثر مجاورت با باد و آفتاب و هوای آزاد از بین نرود، سپس با وسایل نقلیه، نسبت به انتقال سریع نهال ها اقدام شود. باید توجه شود به اندازه میزان مصرف روزانه نهال از نهالستان تحویل گرفته شود.

 

دستورات فنی کاشت نهال

آماده کردن عرصه کاشت :

در صورت مسطح بودن زمین، با استفاده از ادوات کشاورزی، گاوآهن و غیره، شیاری به عمق حدود ?? سانتیمتر و به فواصل لازم، بسته به شرایط منطقه ایجاد می گردد. سپس محل چاله ها در داخل و حاشیه شیارهای ایجادشده، مشخص می شود.

 

اول با استفاده از تراز دستی یا دوربین، خطوط تراز و همچنین محل غرس نهال، مشخص می گردد. سپس روی خطوط تعیین شده، شیاری به ابعاد حداقل ?? × ?? سانتیمتر، به منظور جمع آوری هرز آبهای سطحی بین دو خط تراز و جلوگیری از فرسایش خاک حفر و در داخل آن، چاله احداث می شود.

 

تراکم کاشت :

به طور کلی فواصل کاشت نهال از یکدیگر، بستگی به اهداف و شرایط محیطی دارد. فواصل کشت در شمال کشور کمتر، در جنوب و مناطق بیابانی بیشتر و در سایر مناطق متوسط می باشد. در ایجاد فضای سبز هم، فواصل کشت با توجه به نوع گونه و شرایط منطقه و اهداف تغییر می یابد.

در هر صورت بهتر است از نظرات و تجارب اهل فن و کارشناسان منابع طبیعی منطقه استفاده گردد.

 

گودبرداری :

شکل چاله غرس نهال درختکاری، معمولاً بصورت مکعب مستطیل، مکعب مربع بوده، به وسیله دست یا به وسیله مته گود برداری حفر می شود. موقع کندن، خاک رویی را (به عمق ??-?? سانتیمتری ) که به آن خاک زراعی گفته می شود جداگانه ریخته و خاک زیری را از آن جدا کرده ، با مقداری کود پوسیده دامی مخلوط کرده، سپس کف گوده را پس از پایان عملیات خاکبرداری شخم زده، نرم می نمائیم.

 

ابعاد چاله ها براساس سن، وضعیت ریشه و نوع گونه تعیین می گردد بطور کلی هر قدر ابعاد آن بزرگتر باشد، استقرارو رشد نهال بهتر خواهد بود.

 

زمان کاشت :

بهترین زمان کاشت نهال، معمولاً هنگام خواب نهال است در مناطق گرم و متعدله و نیمه سردسیر، بهترین زمان کاشت، پائیز پس از خواب رفتن نهال است ولی درمناطق سردسیر نهال کاری بهتر است پس از سپری شدن یخبندان انجام شود.

 

بهترین شرایط برای غرس نهال روزهای ابری وهوای آرام است.

در روزهای آفتابی وگرم و یا یخبندان و روزهایی که باد شدید است از کاشت نهال جداً خودداری شود .ختم زمان کاشت در پائیز طوری تنظیم و برنامه ریزی شود که ریشه نهال با محیط جدید قبل از فرارسیدن یخبندان انس پیدا نموده باشد لذا بایستی پایان زمان کاشت ? الی ? هفته قبل از بیداری ظاهری نهال باشد.

البته زمان کاشت نهالهای گلدانی، از قاعده فوق مستثنی است زیرا نقل وانتقال و کاشت آنها در تمام طول سال عملی است مع الوصف رعایت موارد ذیل ضروری است.

 

?- درموقع انتقال نهال نبایستی درجه حرارت مبدا با مقصد اختلاف داشته باشد.

?- رطوبت بافت خاک گلدان درحدی باشد که مانع از هم پاشیدگی خاک گلدان شود.

?- موقع کاشت ، ظرف گلدان ( نایلون و سفال و…) با احتیاط جداگردد، از کاشت نهال با ظرف و گلدان بطور جدی خودداری شود.

 

نحوه کاشت نهال :

پس از پایان عملیات ترازیابی،احداث شیار و حفره چاله،عرصه آماده کشت برای نهال کاری می گردد.طریقه کاشت به شرح زیر صورت می گیرد:

 

ابتدا در داخل چاله مقداری خاک سطحی زمین که با کود پوسیده دامی مخلوط شده ریخته می شود بطوریکه در موقع قراردادن نهال در داخل چاله ، یقه (طوقه ) نهال در سطح کف بانکت قرار می گیرد سپس بقیه خاک را مخلوط با مقداری کود به داخل چاله ریخته و نهالهای ریشه لخت را به آرامی تکان داده ، تا خاک چاله در لابه لای ریشه قرار گیرد. آنگاه خاک اطراف یقه نهال با فشار پا فشرده می شود. نهال اصولاً بایستی در وسط چاله کشت شود.

 

آبیاری :

بعد از کاشت، بلافاصله بایستی آبیاری انجام و آبیاری های بعدی نیز با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و زمان شروع فعالیت نهال تنظیم گردد.

روشهای مختلفی برای آبیاری وجود دارد، با توجه به شرایط کشور از نظر محدودیت آب قابل دسترس، بهترین روش آبیاری از نظر صرفه جویی در مصرف آب و هزینه (در بلند مدت ) و سهولت کار آبیاری، آبیاری قطره ای می باشد.

 

عملیات مراقبت و نگهداری :

برای بهبود شرایطی که مناسب بقاء و رشد بعدی نهالها باشد عملیات مراقبت (سله شکنی، وجین علف هرز، مرمت حصار و قیم، واکارینهالهای خشکیده ) و در صورت لزوم آبیاری پس از کاشت نهال امری ضروری است

 

چطور درخت مناسبی انتخاب کنیم؟

برای انتخاب درخت مناسب باید ? فاکتور را در محل کاشت در نظر بگیریم. این فاکتورها نیازهای درختان هستند و هر درخت با میزان متفاوتی از آنها سازگار است:

رطوبت

نور

آلاینده‌ها

دما

خاک

آفت

 

چطور درخت بکاریم؟

نهال های ریشه عریان:

?ـ قراردادن ریشه در آب به مدت ? تا ? ساعت

?ـ حفر چاله‌ای بزرگ‌تر از ریشه

?ـ قراردادن نهال در چاله به صورت عمودی و بدون فشار آوردن به ریشه‌ها

?ـ پرکردن چاله و آبیاری نهال

?ـ ریختن اندکی کود دور چاله بدون این که تنه درخت را لمس کند.

?ـ آبیاری درخت هر ? تا ?? روز یک‌بار.

 

زمان و نحوه هرس

معمولاً هرس زمستانه به هنگام خزان گیاه انجام می‌شود، با وجود این در تمام ماه‌های پاییز و زمستان این عمل میسر است.

 

هرس شدید زمستانه درختان موجب تقویت شاخه‌های تولید شده در سال آینده می‌شود و چنانچه درخت هرس زمستانه نشود یا هرسسبکی در روی آن صورت گیرد، شاخه‌های حاصل از رشد جدید کمتر خواهد شد. شاخه‌های جدید رشد کرده پس ازهرس زمستانه طویل‌تر هستند زیرا میان گره‌های بلندتری دارند. همچنین برگهای سبزتر و بزرگتری دارند. از این نظر که هنگام خزان، شاخه‌ها فاقد برگ بوده و به آسانی قابل رؤیت هستند انجام هرس زمستانه دقیق تر است.

 

درختی که هرس سنگین می‌شود تعداد جوانه‌های کمتری برای رشد شاخه‌هایش در فصل بعد دارد، بنابراین مواد غذایی ذخیره شده در درخت به شاخه‌ها و جوانه‌های کمتری قسمت شده و در نهایت شاخه‌های جدید رشد بیشتری خواهند داشت. اما بایستی توجه داشت که هرسشدید زمستانه باعث تأخیر در باردهی گیاه می‌شود.

هرس تابستانه :

زمان اجرای هرس تابستانه با توجه به عوامل محیطی و میزان رشد گونه گیاهی متفاوت است با وجود این در مورد درختان میوه ماههای اردیبهشت تا تیر ماه مناسب خواهند بود. در هرس تابستانه شاخه‌های نابارور درخت مانند پاجوش‌ها و نرک‌ها و همچنین گلها و میوه‌های کوچک اضافی نیز حذف می‌شوند.

بنابراین هرس پوست، گل و میوه، حذف برگها و سرزنی شاخه‌های در حال رشد از جمله هرس‌های تابستانه محسوب می‌شوند. برای مثال حذف تعدادی از برگهای بالغ درخت که بر روی میوه‌های در حال رشد سایه‌اندازی می‌کنند موجب تغییر رنگ در میوه‌ها شده و کیفیت بازارپسندی محصول را افزایش می‌دهد.

 

درختان خزان‌دار در بهار شروع به رشد می کنند، معمولاً این رویش چندین هفته و تا فرارسیدن دوره رکود زمستانه باقی می ماند. زمان انجامهرس تابستانه مهم است. اگر هرس تابستانه پیش از اتمام رشد اولیه درخت انجام شود دوره رشد رویشی طولانی‌تر شده و مواد گیاهی از دست رفته در اثر هرس جایگزین می شود.

این عمل در درختانی که جوانه گل آنها بر روی چوب یکساله تشکیل میشود، باعث کاهش گل انگیزی می گردد زیرا دوره رشد مناسب برای گل انگیزی در شاخه‌های جدید کوتاه می شود. اگر پس از اتمام رشد شاخه‌ها، هرس تابستانه صورت گیرد مقدار سطح برگ و فتوسنتز کم شده و قدرت درخت کاهش می یابد. در نهایت اگر هرس تابستانه بسیار دیر هنگام انجام شود تعداد جوانه‌های گل و گلدهی کاهش پیدا می‌کند.

 

در درختان میوه‌ای که محل تشکیل جوانه گل آنها سیخک‌های (Spurs) (شاخه‌های کوتاه میوه دهنده) دو ساله است هرس تابستانه ممکن است گلدهی را تحریک کند زیرا با حذف شاخه‌های سال جاری نور بیشتری به جوانه‌ها و برگهای اطراف سیخک‌ها می رسد و رقابت سیخک‌ها با سرشاخه‌های در حال رشد کاهش می ‌یابد.

 

زخم‌های حاصل از هرس زمستانه دیرتر از هرس تابستانه ترمیم می‌شوند زیرا در فصل رشد گیاه سریع‌تر می ‌تواند محل زخم را بپوشاند از اینرو احتمال آلودگی زخم‌ها در طی زمستان کمی بیشتر است.

 

اصول کلی هرس درختان میوه :

حذف شاخه‌ها و ریشه‌های زاید یکی از اصولی ‌ترین روش‌ها در تولید میوه است. حذف اندام‌های زاید درختان به منظور تغییر برخی وظایف فیزیولوژیکی صورت می‌گیرد. در درختان جوان قطع شاخه‌های زاید باعث ایجاد اسکلت اولیه می‌شود. در درختان بارور و مسن چنانچه قطع شاخه‌ها به طریق صحیح انجام شود موجب نفوذ نور بیشتر به درون تاج درخت، انتقال مواد فتوسنتزی به میوه و ریشه و در نهایت باعث تنظیم تشکیل جوانه گل خواهد شد.

 

هرس به منظور اسکلت ‌بندی درخت:

همانطوری که قبلاً در بحث ازدیاد نباتات بیان شد بسیاری از پایه‌های درختان میوه را با استفاده از نهال‌های بذری تکثیر می‌کنند. نهال‌ها به مدت ? – ? سال در خزانه نگهداری می ‌شوند و سپس در پاییز یا زمستان از خزانه به زمین اصلی منتقل می‌شوند. از آنجایی که ریشه نهال‌های بذری عمیق است در هنگام جابجا کردن و انتقال به بستر اصلی، تعدادی از ریشه‌ها آسیب می‌بینند از اینرو بایستی ریشه‌های زخمی را هرس کرد. از طرفی با حذف مقداری از ریشه‌های نهال باید تعادل بین اندام‌ هوایی و ریشه نهال را تنظیم کرد. برای این منظور مقداری از شاخه‌ها را نیز هرسمی‌کنند.

 

نهال‌ها بطور کلی به دو شکل موجودند برخی دارای تنه صاف و فاقد انشعاب هستند و بعضی چند شاخه فرعی داشته و منشعب می باشند. نحوه هرس این دو نوع نهال پس از کاشت در زمین اصلی ، تا حدودی با یکدیگر متفاوت است. در حالت اول تنها کافی است که سربرداری نهال در ارتفاع تقریبی ??-?? سانتی‌متر انجام شود.

در حالت دوم که نهال منشعب است ابتدا باید چند شاخه فرعی را بطوریکه با هم حداقل ?? سانتی‌متر بر روی تنه نهال فاصله‌ دارند به عنوان شاخه‌های اصلی و آینده درخت انتخاب کرده و سپس دقت کرد که این شاخه‌ها فضای تاج درخت آینده را در تمام جهات فرا گرفته باشند و تداخلی در یکدیگر نداشته باشند.

همانطور که قبلاً گفته شد زاویه بین شاخه‌ها و تنه نهال‌ باید به اندازه کافی باز باشد زیرا پس از گذشت چند سال زاویه مذکور کاهش خواهد یافت. لازم به یادآوری است که اعمال انجام شده در نهال‌های منشعب، در نهال‌ هال صاف و فاقد انشعاب در سال دوم انجام می‌شود.

 

در هر دو حالت زاویه بین شاخه‌ها و تنه تا زمانی که نهال دارای شاخه‌های جوان و قابل انعطاف است باید با کمک تکه‌های چوب باز نگه داشته شود. در سال دوم، هرس شاخه‌های اصلی بدین صورت است که حدود نیمی از طول آنها حذف می‌شود.

 

در سال‌های سوم و چهارم پس از کاشت نهال، هرس تنها به حذف شاخه‌های رشد یافته اضافی و نامطلوب محدود شده و فرم و اسکلت اصلی نهال که شامل تنه و ? – ? شاخه اصلی است باید حفظ شود.

 

اصول هرس باردهی درختان:

درختی که بدون دخالت باغدار و در شرایط طبیعی رشد کرده، معمولاً شاخ و برگ زیادی تولید می کند که همراه با تداخل آنها نیز می‌باشد، این موضوع مانع از رسیدن نور کافی به داخل تاج درخت می‌شود و به دنبال آن از کیفیت و مرغوبیت میوه‌ها کاسته می‌شود. از اینرو هرس مناسب و کافی درختان میوه برای رسیدن به خصوصیات مطلوب محصول همواره مورد توجه باغداران بوده است. پس از اینکه درختان میوه به باردهی رسیدند، لازم است هر ساله یا هر چند سال یک مرتبه برخی از انواع هرس بر روی آنها انجام شود تا کیفیت و کمیت محصول در دوران باردهی اقتصادی درخت حفظ شود. با توجه به اهمیت پرورش میوه‌های دانه‌دار به ویژه سیب و گلابی در بحث میوه‌کاری، در اینجا به اصول کلی در موردهرس باردهی این گونه‌ها اشاره شده و یادآوری می‌شود که دقت کافی در این موارد راهنمای خوبی برای هرس باردهی در درختان میوه است.

 

?هوا و نور موجب تغذیه و رشد اعضای شاخه درخت می شوند. اکسیژن، دی اکسید کربن و انرژی لازم برای انجام عمل فتوسنتز در برگهای گیاه، از محیط بالای سطح زمین تأمین می‌شود پس گیاه باید در شرایطی پرورش یابد که از این لحاظ محدودیتی برای آن موجود نباشد. زیرا برگها محل اصلی تولید (Source) شیره پرورده در گیاه می‌باشند.

 ?قسمت‌های فوقانی یک شاخه بهتر از قسمت‌های تحتانی آن تغذیه می شوند. بدین منظور که شیره نباتی همواره تمایل دارد به قسمت‌های انتهایی شاخه‌های اصلی و فرعی که رشد عمودی دارند صعود نماید. این موضوع می‌تواند به دلیل وجود و سنتز هورمون‌های رشد مانند اکسین ها و جیبرلین‌ها در انتهای شاخه باشد.

 

?از نظر رشد و نمو، بین اعضای رویشی و زایشی (بارده) درخت رقابت وجود دارد. پس با حذف مقداری از میوه‌ها در درختان بارده، مواد غذایی برای رشد شاخ و برگ و تقویت درخت مصرف شده که با تولید شیره پرورده بیشتر، تبدیل جوانه‌های رویشی به زایشی برای سالهای بعد تأمین می‌شود.

 

?قسمت‌های مختلف یک شاخه با یکدیگر همبستگی دارند. برای مثال اگر سیخک‌های یک شاخه حذف شوند شیره نباتی که به مصرف سیخک‌ها می‌رسید به طرف سایر اندام‌های مجاور هدایت می‌شود و رشد و نمو آنها را تسهیل می کند. در صورت حذف قسمتی از اعضای جذب کننده(Sink) شیره نباتی، ذخایر موجود بطور منظم بین اعضای باقیمانده تقسیم می شود زیرا تغییری در میزان جذب مواد غذایی از خاک به وجود نیامده است.

 

?جوانه‌های واقع بر روی قسمت‌هایی از شاخه‌ که جریان شیره خام در آنجا بیشتر است به صورت شاخه‌های جوان تکامل یافته و تولید چوب می‌کنند.

 

?جوانه‌هایی که با شیره خام کمتر و شیره پرورده کافی تغذیه می‌شوند به آسانی به جوانه گل تکامل می‌یابند. در فصل تابستان میزان شیره پرورده تولید شده در برگها به حداکثر ممکن می‌رسد زیرا رشد برگها و سطح برگ درخت افزایش یافته است. این زمان با تمایز یابی جوانه‌های چوب به گل برای محصول سال آینده مصادف است. بنابراین باید از انجام هرس شدید درخت در طی تابستان خودداری کرد.

 

سیستم های تربیت درختان:

قبلاً اشاره شد که تربیت یعنی ایجاد شکلی خاص در گیاه به منظور‌های معین. مثلاً باز کردن تاج درخت برای ورود نور بیشتر، تنظیم ارتفاع درخت و تقویت شاخه‌های اصلی. تربیت درختان به اشکال گوناگون و متفاوت صورت می ‌گیرد که در این جا تنها به ذکر سه روش مهم در تربیت درختان میوه اکتفا می‌شود.

 شکل جامی (Vase (open center) (مرکز باز، بدون شاخه پیشاهنگ :

هدف از این روش، تربیت درختان با تاج پهن می‌باشد که مرکز آن باز است. یک تنه کوتاه به ارتفاع حدود ??-?? سانتی‌متر و تعدد ?-? شاخه که از مرکز درخت منشاء می‌گیرند شکل کلی درختان پرورش یافته به روش مرکز باز است. با وجود اینکه نفوذ نور به تاج درخت مطلوب بوده و رنگ‌پذیری میوه و گل انگیزی در درخت را افزایش می‌دهد اما این سیستم برای پرورش درختان میوه زیاد کاربرد ندارد. علاوه بر آن در درختانی مانند سیب و گلابی از این روش استفاده نمی‌شود زیرا:

 

?درختان به طور طبیعی به این شکل رشد نمی‌کنند.

?همچنانکه درخت مسن می‌شود بخش عمده‌ای از شاخه‌های بارور طویل شده و بایستی از نردبان برای چیدن محصول استفاده کرد.

 

?هرس درختان بالغ نیاز به وقت زیادی دارد.

?محلول پاشی بر روی درختان بالغ و نفوذ آن به مرکز درخت مشکل است.

 

?محل انشعاب شاخه‌های درخت محکم و قوی نیست و در هنگام میوه‌دهی زیاد، قیم برای نگهداری شاخه‌ها مورد نیاز است.

 

شکل جامی غالباً برای تربیت درختان هلو و آلوی ژاپنی استفاده می‌شود. با این حال به دلیل باز بودن مرکز تاج، مقدار محصول در هر درخت کمتر از سایر سیستم‌ها خواهد بود.

شکل هرمی پاکوتاه (Dwarfing pyramid (Center- leader semi intensive system) (پیشاهنگ مرکزی نیمه متراکم  :

 

از این روش به طور عمده در تربیت درختان سیب و گلابی در کشت متراکم استفاده می‌شود. در این سیستم بسیاری از مشکلات روش مرکز باز وجود ندارد. نه تنها عملکرد محصول در این حالت بیشتر است. بلکه زمان لازم برای رسیدن درختان به باردهی در این سیستم کمتر است از اینرو بازگشت سرمایه سریع‌تر خواهد بود. تربیت درختان میوه بر روی پایه‌های پر رشد، کمتر بدین شکل صورت می‌گیرد زیرا چنین درختانی پس از گذشت چند سال ارتفاع زیادی پیدا کرده که این موضوع برای باغداری جدید و مکانیزه مناسب نیست. در شکل هرمی ساده که برای تربیت درختان غیر مثمر مانند کاج و چنار بکار می‌رود نیاز زیادی به هرس نیست. ضرورت موفقیت شکل هرمی پاکوتاه برای درختان میوه در استفاده از پایه‌های پاکوتاه کننده یا پایه‌های کم رشد است. زیرا چنین پایه هایی رشد زیادی نداشته و حتی پس از چند سال مناسب عملیات داشت و برداشت خواهند بود. در این حالت فواصل کاشت نهال‌ها به مراتب کمتر از سیستم احداث باغ بر روی پایه‌های پر رشد (استاندارد) است، به عبارتی کاشت نهال‌ها به صورت نیمه متراکم انجام می‌شود تا کاهش عملکرد هر تک درخت (به دلیل پاکوتاهی و کم بودن سطح برگ) جبران شود.

 

روش کار چنین است که پس از تهیه نهال از گونه‌های سیب و گلابی (پایه‌های پاکوتاه)، کاشت نهال‌ها صورت گرفته و سپس سربرداری از ارتفاع یک متری انجام می‌شود. اگر نهال شاخه‌های جانبی مناسبی داشت سربرداری لازم نیست. در سال اول رشد نهال، بایستی با استفاده از تکه‌ای چوب، فاصله‌ شاخه‌های جانبی را از تنه تنظیم کرد به طوری که شاخه‌های عمودی (Upright) را به حالت افقی نزدیک کرد و زاویه آنها را با تنه افزایش داد. در سال‌های بعد نیز هرس تنها به حذف شاخه‌های فرعی اضافی و شاخه‌های پایین تنه محدود می‌شود.

 

شکل شلجمی (Modified leader) (پیشاهنگ متغیر :

اگر هدف محدود کردن ارتفاع و پهن کردن تاج درخت باشد از این سیستم در میوه‌کاری استفاده می‌شود مانند تربیت درختان سیب، گلابی، زردآلو، گردو، پسته و بادام. پس از کاشت نهال و سربرداری در ارتفاع حدود ??? سانتی‌متری، در سال بعد شاخه‌های فرعی تولید می‌شوند که ?-? شاخه مناسب تر را حفظ کرده و بقیه را حذف کامل می کنند. فاصله شاخه‌‌های فرعی بر روی تنه به علت سربرداری از ارتفاع بالاتر کمی بیشتر از روش جامی و حدود ?? سانتیمتر است. در این حالت شاخه‌های فرعی انتخابی را در هر سال ?? سانتی‌متر اجازه رشد داده و اضافی آنها سرزنی می‌شوند. در شکل شلجمی هر شاخه پر رشد و غالب را سرزنی کرده تا بدین طریق اجازه رشد به هیچ یک از شاخه‌های درخت به شکل تنه اصلی و پیشاهنگ داده نشود. لذا درخت در تمام جهات شاخه‌های قوی ایجاد کرده و محصول مناسبی نیز تولید می‌کند.

 

نکته ? ترتیب شدت هرس باردهی:

?) انگور

?) هلو، شلیل

?) سیخک داران میوه درشت مثل سیب و گلابی

?) سیخک داران میوه ریز گیلاس ، آلبالو ،زردالو ، بادام

?) مرکبات و گردو (نیاز به هرس باردهی ندارد )

 

نکته ? هرس هلو و شلیل : سه نوع جوانه در درختان میوه دیده می شود :

 

?) جوانه رویشیفقط شاخه برگ به وجود می آورد(باریک نوک تیز)

?) جوانه زایشیجوانه است کوتاه قد ، تخم مرغی شکل که فقط گل تولید می کند (آخرین موقع زمستان دیده می شود)

?) جوانه مرکبجوانه است که پس از رویش هم شاخه و برگ و هم گل تولید می کند.

 

نکته ? هرس انگور: در انگورهای ایرانی که به کوتاه بارده معروفند، جوانه های اول و دوم روی شاخه یکساله رویشی و جوانه سوم تا دوازدهم مرکب می باشند. چنانچه جوانه اول و دوم رشد کنند دو شاخه بدون میوه بنام قوس بوجود می آیند. و از جوانه سوم تا دوازدهم شاخه های تولید شده حاوی ? تا ? عدد خوشه انگور می باشند.

 

نکته ? برای تولید میوه مرغوب و با کیفیت شاخه های یکساله را با شمارش ? تا ? عدد جوانه از اول آن کوتاه می کنیم در سالهای بعد دو عدد قوس تولید شده یک ساله شده و قانون هرس ? تا ? جوانه ای را روی یکی از این قوس ها اجرا می کنیم.

 

نکته ? علاوه بر شاخه های یکساله در انگور نرک ها و پاجوش ها و شاخه های پیر و مریض و سرما زده را نیز حذف می کنیم.

نکته ? درگرمسیر انگور را در بهمن ماه و در سردسیر در اواخر فروردین زمانی که تعدادی از برگ ها باز شده هرس را انجام می دهیم.

 

نکته ? هرس سیب وگلابی: در سیب و گلابی نرک ها و پاجوش ها، سیخک های پیر?? تا?? ساله، شا خه های با زاویه تنگ هرس می شوند.

این مطلب گرآوری شده توسط  تیم مجموعه نهالستان اکین نهال در وبسایت https://akinnahal.com/ میباشد.

 

۰ ۰

غذاء مفید ومنشط للرجال

یعد النظام الغذائی أحد الأسباب الرئیسیة التی تجعل الرجال یشعرون بالتعب والخمول أثناء النهار ، حیث یجب على الرجال استخدام بعض الطعام لتزویدهم بالطاقة وزیادة طاقتهم.

 

غذاء مفید ومنشط للرجال

 

لقد تجاوزنا جمیعًا الأیام التی نستیقظ فیها فی الصباح نشعر بالخمول والخمول. على الرغم من أن هذا قد یکون بسبب عوامل مثل الوراثة والشیخوخة ، إلا أن النظام الغذائی هو بالتأکید أحد العوامل الفعالة.

 

یلعب النظام الغذائی دورًا مهمًا فی طاقتک الیومیة. یستهلک العدید من الرجال مجموعة متنوعة من الأطعمة التی تجعلهم یفقدون الطاقة ویضطرون فی النهایة إلى اللجوء إلى القهوة ومشروبات الطاقة ، ولکن مع ذلک ، لتغییر نظامهم الغذائی ، یجب علیهم التخلی عن مشروبات الطاقة.

 

الکربوهیدرات المعقدة ، مثل الحبوب الکاملة ، هی المصدر الرئیسی للطاقة فی الجسم. سیساعدک تجنب الأطعمة التی تحتوی على نسبة عالیة من السکر فی الدم وتناول الأطعمة منخفضة نسبة السکر فی الدم مثل الحبوب الکاملة على البقاء نشیطًا طوال الیوم ، کما أن تناول الفواکه والخضروات والبروتین مهم أیضًا لتحسین قوة ودعم جهاز المناعة.

یجب على الرجال تناول هذه الأطعمة لزیادة طاقتهم

 

لأن الرجال مشغولون طوال الیوم ویحتاجون إلى الکثیر من الطاقة ، فإن تغییر نظامهم الغذائی سیساعد فی تحسین مستویات الطاقة لدیهم ، ولکن فی بعض الأحیان قد یکون من الصعب ممارسة واتباع نظام غذائی صحی. لحسن الحظ ، فی استمرار هذا القسم من Namnak ، واستجابة لطلب بعضکم ، تم تقدیم مستخدمی الأطعمة الصحیة التی یمکنک تضمینها بسهولة فی نظامک الغذائی وحتى زوجتک لزیادة طاقتک وقضاء یومک أکثر انتعاشًا .

مکونات غنیة بفیتامین د:

 

یعد التعرض لأشعة الشمس والسلمون والرنجة والسردین وزیت کبد الحوت والتونة المعلبة والروبیان وصفار البیض والفطر وحلیب البقر وحلیب الصویا وعصیر البرتقال والحبوب ودقیق الشوفان مصادر جیدة لفیتامین د لتوفیر الفیتامینات التی یحتاجها جسمک.

 

فیتامین د ضروری لصحة الهیکل العظمی والهیکل العظمی. الأشخاص الذین یعانون من نقص فیتامین (د) هم أکثر عرضة للإصابة بنوبة قلبیة ، وأحیانًا تصل إلى 80?.

 

احصل على فیتامین د

الأطعمة التی تحتوی على المغنیسیوم:

 

المغنیسیوم معدن مهم یعانی الکثیر من الناس من نقص فیه. أظهرت الدراسات أن الرجال عادة ما یعانون من نقص فی المغنیسیوم ولا یتلقون سوى 80? من 400 ملغ من المغنیسیوم اللازم لهم یومیًا. لحسن الحظ ، هناک العدید من الأطعمة اللذیذة الغنیة بالمغنیسیوم والتی تلبی حاجة الجسم للمغنیسیوم. البقولیات والشوکولاتة الداکنة والمکسرات والخضروات الورقیة وغیرها من المصادر الغنیة بالمغنیسیوم.

الأطعمة الغنیة بفیتامین ب 12:

 

فیتامین ب 12 أو کوبالامین فیتامین حساس ومهم للجسم یشارک فی إنتاج خلایا الدم الحمراء ویساعد على بناء واستقرار الحمض النووی. بعض الأدویة ، مثل الأدویة المضادة للسکری ، تمنع امتصاص هذا الفیتامین. یوجد هذا الفیتامین فی الأطعمة مثل الحبوب الکاملة والأسماک واللحوم الحمراء والدواجن والبیض ومنتجات الألبان مثل الحلیب والزبادی و ..

 

استهلاک الأسماک

الأطعمة الغنیة بالبوتاسیوم:

 

لا یجب أن یکون الحصول على التغذیة السلیمة من خلال نظامک الغذائی أمرًا معقدًا. وجد الأطباء أن الرجال یستهلکون 60 إلى 70 فی المائة فقط من احتیاجاتهم الیومیة من البوتاسیوم ، والتی تبلغ حوالی 4700 مللیجرام. یحتوی الموز على 400 مجم ونصف أفوکادو یحتوی على 500 مجم من البوتاسیوم. السبانخ المطبوخ والبروکلی المطبوخ والبطاطا والبطاطا الحلوة والفطر والبازلاء وغیرها من المصادر الغذائیة الغنیة بالبوتاسیوم.

الأطعمة التی تحتوی على الیود:

 

الیود معدن أساسی للجسم وضروری لوظیفة الغدة الدرقیة المناسبة. الغدة الدرقیة هی المسؤولة عن التحکم فی النمو والتمثیل الغذائی. یمکن أن یسبب نقص الیود أعراضًا مثل التعب الشدید ، وارتفاع الکولیسترول ، والخمول ، والاکتئاب ، وتضخم الغدة الدرقیة. أفضل طریقة للحصول على الیود هی زیادة تناول الحلیب أو الأسماک. یمکن أن یکون تناول البیض والزبادی مفیدًا جدًا أیضًا.

 

استهلاک البیض

دقیق الشوفان أو دقیق الشوفان:

 

دقیق الشوفان هو أحد أفضل مصادر الحبوب الکاملة التی یمکنک تناولها فی الصباح. استهلاک دقیق الشوفان ، بشرط عدم استخدام أی مواد مضافة ، یوفر جرعة صحیة من الکربوهیدرات والبروتین ، کما أنه غنی بالفیتامینات والمعادن التی تساعد فی التمثیل الغذائی وإنتاج الطاقة.

ماء :

 

إذا کنت ترغب فی تعزیز وظیفتک الجسدیة والعقلیة ، فأنت بحاجة إلى التأکد من أن جسمک رطب. تعتبر ممارسة النشاط البدنی أمرًا مهمًا للغایة لأن جسمک یحتاج إلى الکثیر من الماء. حاول اصطحاب زجاجة ماء معک طوال الیوم واشربها کلما شعرت بالعطش.

زبادی :

 

الزبادی هو وجبة خفیفة سریعة وممتازة وغنی بالبروتینات والبروبیوتیک. یحتوی الزبادی على اللاکتوز (سکر فی الحلیب) والذی یتحول إلى طاقة. یتسبب هذا البروتین فی زیادة الطاقة التی یسببها اللاکتوز لفترة طویلة.

الکینوا:

 

الکینوا طعام رائع حقًا لأنه یوفر بروتینًا نباتیًا کاملاً. وهی أیضًا کربوهیدرات معقدة ملیئة بالألیاف والکالسیوم والحدید والمغنیسیوم والبوتاسیوم. الکینوا مصدر صحی للبروتین یجب أن یتناوله کل فرد فی نظامه الغذائی.

المکسرات:

 

اللوز والکاجو والجوز کلها أمثلة على المکسرات ، وإذا کنت قد قرأت عن المرطبات من قبل ، فهی تحتوی على الدهون الصحیة والألیاف والبروتین ومضادات الأکسدة والفیتامینات والمعادن. وخاصة اللوز الغنی بالمغنیسیوم والمطلوب لوظیفة العضلات. تشیر الدراسات إلى أن الأشخاص الذین یعانون من نقص المغنیسیوم یتعبون بسرعة.

 

أکل المکسرات

حمص:

 

حمص یصنع من البازلاء وبعض المضافات. الحمص صحی للغایة وغنی بالبروتینات والکربوهیدرات الصحیة والدهون الصحیة. توفر هذه المغذیات الطاقة لفترة طویلة لأن البروتینات والدهون الموجودة فیها ، مثل الکربوهیدرات ، هی مصدر للطاقة.

الحمضیات:

 

تشمل هذه الفاکهة البرتقال واللیمون والجریب فروت ، وهی غنیة بفیتامین سی ومفیدة لمستویات الطاقة. الأشخاص الذین یعانون من نقص فیتامین سی یتعبون بسرعة. یساعد هذا الفیتامین الجسم أیضًا على إنتاج الأحماض الأمینیة التی تنتج مواد کیمیائیة تنظم طاقة الجسم.

 

جریب فروت

بطاطا حلوة :

 

البطاطا الحلوة هی نشاء غنی بالکربوهیدرات المعقدة. الکربوهیدرات المعقدة مصدر جید للطاقة. إنها سلاسل سکر یمکن تحویلها بسهولة إلى طاقة عندما یهضمها الجسم ، لذلک تمنحک البطاطس الطاقة على المدى الطویل کما تجعلک تشعر بالشبع.

کرنب :

 

الملفوف غذاء نباتی رائع وغنی بالفیتامینات والمعادن المفیدة للحفاظ على الطاقة ، کما أنه غنی بالکالسیوم ویعزز نمو العظام والألیاف الموجودة فیه تساعد على الهضم.

نصائح النظام الغذائی الرجالی الأخرى التی تمنحک الطاقة

تناول وجبة الإفطار دائمًا:

 

یتجاهل الکثیر من الناس وجبة الإفطار لأنهم یدعون أنه لیس لدیهم الوقت الکافی لتناولها أو أن بعض الناس لا یشعرون بالجوع فی الصباح ویتناولون الغداء مبکرًا بدلاً من ذلک. ومع ذلک ، فقد ثبت أن تناول وجبة فطور صحیة یقلل من الرغبة الشدیدة فی تناول الغداء وإعداد وجبات خفیفة صحیة. إن تناول وجبة فطور غنیة بالبروتینات والکربوهیدرات المعقدة یعزز عملیة التمثیل الغذائی فی الجسم ، ویحسن وظائفک العقلیة فی الصباح ، ویسمح لعقلک بحرق المزید من السعرات الحراریة على مدار الیوم.

تناول وجبة خفیفة صغیرة فی کثیر من الأحیان:

 

یمیل بعض الناس عادة إلى أخذ قیلولة بعد الغداء. هذا لأنک تستهلک الکثیر من الکربوهیدرات والدهون والسکریات. کلما تناولت هذه الأطعمة أکثر ، زادت صعوبة هضمها ویجب على الجسم أن یعمل بجدیة أکبر لیعمل بشکل صحیح. یرسل دماغک إشارات إلى الجسم للإبطاء والشعور بالخمول والتعب عند هضم الأطعمة الثقیلة والثقیلة. سیسمح تناول وجبة خفیفة لجسمک بهضم الطاقة بشکل صحیح والحفاظ على طاقتک طوال الیوم.

 

لذا ، إذا کنت تشعر بالتعب مؤخرًا ، فقد یکون تغییر نظامک الغذائی هو الطریقة الأسهل والأکثر فاعلیة للشعور بالتحسن. بالإضافة إلى مزیج الأطعمة الصحیة المذکورة أعلاه ، فإن تناول وجبات خفیفة وتناول وجبة الإفطار سیکونان بدایة جیدة لک وسیوفران طاقة مستدامة لمواصلة الیوم.

 

منبع :

https://anieh.com/category/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%d8%a9/

http://gg.gg/xp4ho

 

https://bit.ly/3rb5AmT

 

https://sketchfab.com/JuanStewart4

https://www.allnumis.com/user/profile/juanstewart4

https://list.ly/juanstewart4/

https://gab.com/JuanStewart4

https://www.ulule.com/juanstewart4/#/projects/followed

https://justpaste.it/5o493

https://slides.com/juanstewart4

https://www.goodreads.com/user/show/146498728-juan

https://www.yelp.ca/user_details?userid=IxeDRR0Mrye4cYmkyYLdHg

https://www.cplusplus.com/user/JuanStewart4/

https://www.openstreetmap.org/user/JuanStewart4

 

 

۰ ۰