مشاوره تحصيلي | چطور از شر استرس كنكور خلاص شويم؟

 

مشاوره تحصيلي | چطور از شر استرس كنكور خلاص شويم؟

مشاوره تحصيلي اين روزها بسيار مطرح است.

اما موضوع ديگر اين است كه چطور مي توانيم بهترين گزينه را براي مشورت گرفتن انتخاب كنيم؟

براي پاسخ به اين پرسش بهتر است با همديگر گپي بزنيم.

با گپچه همراه باشيد تا جواب اين پرسش را پيدا كنيد.


چرا نمي توانم درست انتخاب رشته بكنم ؟

 

اگر هفتمي، هشتمي يا نهمي هستيد و قصد انتخاب رشته را داريد مي توانيد سري به اين صفحه بزنيد.

در اين صفحه مشاوران مجربي آماده خدمت رساني و مشاوره هستند.

فقط كافي است تا به آنها اعتماد كنيد.

مشاوران دلسوز گپچه مي توانند به شما در هدايت تحصيلي كمك كنند.

البته بهتر است قبل از انتخاب مشاور و اقدام به مشاوره كمي خودتان را بسنجيد.

مي پرسيد چطور؟ خوب بهتر است از خودتان بپرسيد كه علاقه شما چيست؟

به اعتقاد روانشناسان و مشاوران، اولويت اول با علاقه است.

سپس بهتر است برويد سراغ بازار كار و البته ميزان درخواست در بازار ، كه بعد از مبحث علاقه، اين مورد مهم ترين مورد است.

بدين ترتيب شما توانسته ايد به گزينه مناسبي دست پيدا كنيد.

 

اگر بعد از انتخاب رشته پشيمان شدم چه كار كنم ؟

 

هنوز هم دير نشده. شما مي توانيد با دريافت مشاوره، بهترين اقدام را اتخاذ كنيد.

درست است كه بهترين كار، انتخاب رشته درست و اصولي از همان ابتداست اما اگر پشيمان شديد مي توانيد با فرد آگاهي مثل يك مشاور مجرب، مشورت كنيد.

براي دريافت مشاوره آنلاين مي توانيد از مركز مشاوره آنلاين گپچه كمك بگيريد.

راهنمايي هاي اين مركز، روشني راه شما خواهد بود.

 

براي كنكور اضطراب دارم

 

اگر براي كنكور اضطراب داريد، فقط كافيست با ما در ارتباط باشيد.

اضطراب كنكور يكي از مخرب ترين اضطراب هاست.

چراكه سد راه پيشرفت شما خواهد بود.

اين اضطراب را بايد در نطفه خفه كرد.

براي اينكه بتوانيد از شر استرس نا به جاي كنكور خلاص شويد، بهتر است با يك مشاور مشورت كنيد.

 

چطور مي توانم بهترين مشاوره تحصيلي را داشته باشم؟

 

در آستانه انتخاب رشته ورودي دانشگاه ها هستيم.

اين قرابت باعث شده افراد زيادي در ولوله بيفتند و نتوانند بهترين تصميم را بگيرند.

براي انتخاب بهترين گزينه شما نياز به يك مشاور داريد.

اين مورد جزو ضروري ترين مواردي است كه يك مشاور به كار مي آيد.

شما به هيچ وجه نمي توانيد به تنهايي بهترين چيدمان را در دفترچه انتخاب رشته داشته باشيد.

دليل آن است كه تجربه يك مشاور به چندين سال مي رسد اما به احتمال زياد شما بار اول و آخرتان است كه قصد انتخاب رشته را داريد.

پس بي معطلي و بدون اينكه ترديدي در دلتان راه بدهيد، يك مشاور را انتخاب و با او صحبت كنيد.

شما مي توانيد به مشاوران مجرب و حرفه اي گپچه دسترسي داشته باشيد.

 

يك مشاور خوب چه ويژگي هايي دارد؟

 

اولين ويژگي دلسوزي و تعهد كاري آن مشاور است.

چنين فردي مي تواند بهترين دوست و همراه شما در حل مشكلاتتان باشد.

ويژگي بعدي آگاهي نسبت به وقايع است.

حال اين آگاهي مي توانند در جنبه هاي مختلف عمل كند.

براي مثال از وقايع جامعه آگاهي كافي داشته باشد يا نسبت به استعدادهاي شما شناخت و آگاهي پيدا كند.

اما يك مشاور خوب كسي است كه در همه اين زمينه ها به شناخت نسبي دست پيدا كند.

چنين فردي مي تواند درست تصميم بگيرد و بهترين راه را براي حل مشكلات برگزيند.

اگر دنبال فردي مي گرديد كه همه اين ويژگي ها را يكجا داشته باشد، بايد به شما تبريك گفت چراكه راه را درست آمده ايد.


مركز مشاوره آنلاين گپچه ، مركزي براي همه اقشار جامعه و هر گروه از افراد است.

اين مركز امكان مشاوره آنلاين را براي شما فراهم كرده و از همه قدرت خود براي بهبود سلامت جامعه كمك گرفته است.

همچنين مشاوران اين مجموعه در تلاشند تا مشكلات شما را حل و فصل كنند.

پس بهترين كار، رجوع به چنين مركزي است كه همه مشاوران آن، ويژگي هاي فوق را دارا هستند.

اطلاعاتي درباره تكثير گياهان

اطلاعاتي درباره تكثير گياهان

 

kliz_m2.jpg

 

سبزيجات، مهمترين استفاده روزانه ما:

رپرتاژآگهي – سبزيها، علاوه بر نقش مهمي كه در برنامه غذايي و در نتيجه سلامتي مردم دنيا دارند، به عنوان قسمت مهمي از بخش كشاورزي به حساب مي آيند. پر واضح است كه هر پيشرفتي در جهت افزايش توليد محصولات كشاورزي، بخصوص سبزيها و فروش آنها در بازارهاي داخلي و خارجي كشور، كمك به وضع اقتصادي توليد كننده و در نتيجه كمك به وضع اقتصادي كشور است. توليد سبزي به نحو مطلوب و بازار پسند و مطابق با استانداردهاي بين المللي و عرضه آنها در بازارهاي جهاني، سبب مي شود كه درآمد ارزي كشور بالا رود و مي تواند بخشي از صادرات غير نفتي كشور را تشكيل دهد.

نظر به تنوع آب و هواي كشور كه ما در تمام فصول سال قادر به توليد انواع مختلف سبزي هستيم و با توجه به موقعيت جغرافيايي كشور ايران در بين ساير كشورهاي منطقه، بخصوص كشورهاي حوزه خليج فارس كه علاقه مند به خريد سبزي هاي مختلف هستند، سبب مي گردد كه ما براي توليد سبزي و عرضه آنها در بازارهاي دنيا، برنامه دقيق و منظمي داشته باشيم.

در حال حاضر ساليانه مقدار زيادي از زمينهاي زراعي كشورهاي پيشرفته به زير كشت انواع مختلف بذر سبزيجات مي رود و سبزيهاي توليد شده به صورتهاي مختلف تازه، يخ زده، كنسرو شده، پخته شده و تغيير شكل يافته در تمام طول سال مورد استفاده مصرف كنندگان قرار مي گيرد و بخش مهمي از آنها به كشورهاي ديگر صادر مي گردد. بعضي از كشورهاي پيشرفته دنيا، مانند آمريكا، فرانسه، انگلستان و هلند با احداث گلخانه هاي عظيم و بزرگ و مدرن كه مساحت بعضي از آنها به هكتارها مي رسد و مجهز به سيستمهاي رايانه اي براي كنترل رطوبت، دما، نور و ساير عوامل لازم مناسب رشد، مي باشند به كشت و پرورش و توليد انواع مختلف سبزي همت گماشته اند و قادر خواهند بود در هر موقع از سال هر نوع سبزي را توليد و به بازار عرضه كنند. سبزيهاي توليد شده با به مصرف داخلي مي رسند و يا با بهترين و مدرنترين نوع بسته بندي به كشورهاي ديگر صادر ميشوند و ساليانه از اين طريق ميلياردها دلار ارز به كشورهاي صادر كننده بر مي گردد.در انتها بذرهايي كه صرفه اقتصادي خوبي دارند را به شما معرفي مي كنيم كه مي توان بذر نعنا، بذر فلفل ، بذر خيار، بذر گوجه فرنگي و ساير سبزيجات و صيفي جات را نام برد.

 

نگاهي اجمالي به گلها و نقش آنها:

 

 

انتخاب گل

اولين گام در گلكاري، تعيين نوع گلي است كه تصميم به كشت آن مي گردد. اگر قبلا براي انتخاب گل تصميمي اتخاذ نگرديده است، بايد انتظار مورد نظر از گل در وحله اول روشن گردد  رنگ، عطر، تركيب، شكل گل، اندازه گياه  و محلي را كه قرار است گل در آنجا كشت گردد در نظر گرفته شود مثلا در آفتاب، سايه، سايه آفتاب، گلدان. با در نظر گرفتن اين عوامل مي توان گلي را كه منطبق با شرايط مورد نظر است و مناسب محلي است كه كشت در آنجا قرار است اعمال گردد انتخاب و نياز باغچه يا فضاي سبز را برطرف نمود.

 

كاشت بذر و انتخاب بذر مرغوب

زمانيكه تصميم نهائي براي كشت گياه انتخابي قطعي شد، ميتوان آنرا در زمين يا گلدان كشت نمود. بذور گلها را ميتوان از بذر فروشيها، نمايشگاههاي گل با فروشگاههاي وسايل كشاورزي تهيه نمود. سايت بذركو يكي از سايتهاي خوب براي خريد بذر گل و پياز گل  است كه پيشنهاد مي دهيم. بذور را ميتوان مستقيما در محل اصلي و يا در جعبه كاشته و سپس به محل اصلي منتقل نمود.

زمان كاشت بذر در باغچه و يا هواي آزاد

بزرگترين امتياز بذرپاشي در باغچه (برعكس بذر پاشي در جعبه) اينست كه در فصل خود نيازي به جابجائي نشاء نيست و چون جابجائي نشاء خود عامل تأخير در رشد و نمو آنست گياهان زودتر به گل مي نشينند.

بهترين زمان براي كاشت بذر در باغچه موقعي است كه خطر يخبندان رفع گرديده و گرماي داغ، تابستاني هم فرا نرسيده باشد.

اگر خيلي زود اقدام به كشت گردد يخبندان احتمالي، گياهان جوان را خشك مي كند و يا سرما و زمين مرطوب باعث دير سبز شدن و تأخير رشد آنها مي گردد، و اگر خيلي دير كشت گردد، گياهان جوان در اثر تابش خورشيد مي سوزند، و يا در هواي گرم، گياه نارس قادر به رشد سريع نخواهد بود.

آماده كردن خاك

اگر باغچه يا محل گلكاري با موفقيت كم در رشد و نمو گياهان مواجه است، ممكن است در اثر يكي از نارسائيهاي مهم خاك باشد. گياه مانند انسان براي زندگي به غذا، هوا و آب نيازمند است. گياهان اين مواد ضروري را توسط ريشه از خاك ميگيرند. هر چه خاك بتواند بهتر عناصر فوق را در اختيار گياه قرار دهد، گياه هم بهتر رشد ميكند.

خاك مطلوب بايد به اندازهاي نرم باشد كه بتواند آب و هوا در آن نفوذ نموده و به راحتي جذب ريشه گياه گردد. سستي و نرمي خاك نيز موجب انتشار ريشه در داخل خاك شده در نتيجه مواد غذائي مورد نياز از جهات مختلف اخذ مي گردد. خاك بايد به اندازه نياز گياه آب را در خود بپذيرد، در صورتيكه آب را در خود نگهدارد باعث پوسيدگي ريشه گياه مي شود.

به طور معمول خاك نياز به زير و رو شدن تا عمق ??-?? سانتيمتر و خرد كردن كلوخها دارد. چنانچه در نظر است در مساحتي كم كشت صورت بگيرد، بيل و چنگك و يا بيلچه براي زير و رو كردن خاك كافي است. در غير اينصورت با استفاده از ماشين شخم زن خاك مي توان اقدام به زير و رو كردن خاك نمود.

اگر خاك خيلي سفت بوده و بيل در آن فرو نمي رود با آب آن را خيس نماييد و پس از تقريبا” خشك شدن اقدام به شخم زدن نمود.

هموس يا ساير مواد ارگانيك مانند پيت، خاك برگ يا كود حيواني باعث اصلاح اغلب خاكها مي گردد، مواد لازم به ضخامت ? تا ?.? سانتي متر در روي زمين كشت پخش گرديده  و با يك شخم به عمق تقريبا” ?? سانتي مترف كلا” با خاك مخلوط مي شود.

 

آموزش كاشت بذر:

 

 

كاشت بذر در گياهان با هم متفاوت مي باشد. بعضي از گياهان نياز به سرمادهي و تيمار دهي دارند همانند بذر درختان سردسيري. بعضي از بذرها همانند گلها سريعا جوانه زني مي كنند و بهترين گزينه براي افراد علاقمند كاشت بذر مي باشد. همچنين پياز گل نيز با توجه به راحت بودن مي تواند گزينه مناسب ديگر براي شما باشد.

بستري از خاك سبك را تهيه كرده، گلداني انتخاب كنيد كه انتهاي آن سوراخ ايجاد كنيد، سپس بذرهاي خود را روي بستر پخش كرده، و روي آن با تناسب دو برابري قطر بذر خاك نرم الك شده بريزيد. با يك آب پاش آن را اسپري كرده و آن را در مكاني با دماي ?? الي ?? درجه قرار دهيد. هر زمان كه ديديد رطوبت كم شد مجددا” آن را آبياري سبك انجام دهيد تا زماني كه بذرها جوانه زني كنند.

كاشت پياز گل: پياز ها نسبت به همديگر فرق دارند حتي بعضي ها لازمه آن دارند تا سرمادهي شويد براي ديدن پياز گل مي توانيد در اين سايت اطلاع جامع پيدا كنيد.

 

منبع شفقنا

مقايس? يخچال سايد باي سايد با دوقلو

هنگام خريد يخچال ممكن است سؤالاتي ذهن خريداران را به خود مشغول كند از جمله اينكه يخچال سايد باي سايد بهتر است يا دوقلو؟ هر يك از اين دو نوع يخچال مزاياي خاص خودشان را دارند و در بازار يخچال فريزرها هر كدام طرفداران خودشان را دارند.
در حال حاضر يخچال فريزر دوقلو فروش زيادي در بازار كشورمان دارد و بسياري از زوج‌هاي جوان، از همان ابتداي زندگي مشتركشان اقدام به تهيه و خريد يخچال دوقلو مي‌كنند. البته آمار خريد يخچال سايد باي سايد هم كم نيست و به دليل مزاياي خود، در نزد بسياري از مشتريان جوان، محبوب است. بنابراين پيش از مقايس? يخچال فريزر دوقلو با سايد باي سايد، بد نيست كه هر يك از اين دو مورد را بطور جداگانه بررسي و در نهايت مقايسه‌اي كلي بين آنها داشته باشيم:

 

 

 

يخچال سايد باي سايد:

يخچال سايد باي سايد، يخچال‌هاي جديدي با دو درب بازشونده هستند كه هم از قفسه‌ها و فضاي تعبيه‌شد? درون درها و هم در فضاي بدن? يخچال مي‌توان مواد غذايي و نوشيدني‌ها را گذاشت. استفاده از اين نوع يخچال‌ها، امروزه بسيار رواج دارد بطوري كه در آپارتمان‌هاي جديد طوري فضاي كابينت را طراحي مي‌كنند، كه براي گذاشتن يخچال سايد باي سايد مناسب باشد. چرا كه بسياري از خانواده‌ها و جوانان اقدام به خريد يخچال سايد باي سايد كرده و اين نوع يخچال را به انواع قديمي‌تر يخچال‌ها ترجيح مي‌دهند.
يخچال سايد باي سايد داراي دو يا چهار در است و بهترين استفاده را از فضا مي‌كند. اين نوع يخچال‌ها، معمولاً داراي فضاي كمتري در فريزر هستند ولي در عوض شكل طراحي بدن? آنها زيباتر و در بيشتر مدل‌ها داراي امكانات جانبي از قبيل آبسردكن و يخساز هستند كه براي فصل تابستان و به‌خصوص زماني كه مهمان داريد، بسيار مناسب است.
استفاد? بهين? اين يخچال‌ها از فضا و به‌خصوص در بخش فريزر، موجب شده كه افرادي كه از اين نوع يخچال‌ها استفاده مي‌كنند، به آساني دسترسي به مواد غذايي و نوشيدني‌هاي گذاشته شده در يخچال داشته باشند. همچنين داشتن ظاهر زيبا و مناسب اين يخچال‌ها هم موجب افزايش تقاضا براي آنها در سال‌هاي اخير شده است. از طرف ديگر با وجود اينكه قيمت يخچال سايد باي سايد از انواع ديگر يخچال‌ها كمي بيشتر است، اما كيفيت و دوام آنها بسيار مناسب بوده و در دراز مدت با مصرف كمتر برق و همچنين عدم نياز به تعمير و يا سرويس‌شدن هر چند سال يكبار، براحتي اين اختلاف هزينه جبران مي‌شود.
بسياري از شركت‌هاي سازند? يخچال فريزر، كه در سطح جهان معروف و در اين زمينه سابق? طولاني دارند از جمله ال جي(LG)، سامسونگ، بوش، هيتاچي و غيره در سال‌هاي اخير اقدام به ساخت و توليد يخچال‌هاي سايد باي سايد كرده‌اند.
سايز يخچال سايد باي سايد هم متنوع است بطوري كه بنا به نياز خود مي‌توانيد يخچال سايد باي سايد كوچك، متوسط و يا بزرگ را خريداري و استفاده كنيد. همچنين يكي از مزاياي ديگر خريد يخچال سايد باي سايد امكان تعويض دماي فضاي درون يخچال بطور دستي است. بطوري كه در بيشتر يخچال‌هاي سايد باي سايد امروزي، در حالت تنظيم دماي «سوپر» مي‌توانيد دماي يخچال را تا صفر درجه و همچنين دماي فريزر را تا ??- درجه سانتي‌گراد پايين بياوريد كه اين نكته بسيار مهمي است به ويژه براي فصل‌هاي گرم سال از جمله تابستان.
امكانات جانبي يخچال سايد باي سايد هم موجب تشويق بسياري از افراد به خريد يخچال سايد باي سايد شده است. بطوري كه با وجود امكاناتي مانند صفح? نمايش ديجيتال، آبسردكن، يخساز، فيلتر‌هاي تصفيه‌كنند? هوا و آب، سيستم اتوماتيك ذوب برفك در يخچال موجب مي‌شوند كه كارايي اين يخچال‌ها در آشپزخانه‌ها بيشتر شوند. از طرف ديگر در اين يخچال‌ها، بخش‌هايي تعبيه شده كه در آنها مي‌توانيد برخي مواد غذايي را بگذاريد كه مي‌خواهيد در دمايي پايين‌تر از دماي ساير بخش‌هاي يخچال نگهداري شوند ولي در فريزر قرار داده نشوند. با اين توصيفات و موارد مهم خريد يخچال سايد باي سايد، مي‌توانيد بهتر در مورد خريد و به صرف بودن قيمت يخچال سايد باي سايد تصميم بگيريد.
 
 

يخچال دوقلو:

يخچال‌هاي دوقلو هم مشابه يخچال‌هاي سايد باي هستند ولي يخچال و فريزر در آنها داراي دو سيستم جدا است كه البته اين دو بخش در يك مجموعه ساخته و عرضه مي‌شوند. از اين رو معمولاً يخچال‌هاي دوقلو داراي فضاي بيشتري نسبت به يخچال‌هاي سايد باي سايد دارند و به ويژه بخش فريزر يخچال‌هاي دوقلو از فريزر يخچال‌هاي سايد باي سايد، بزرگتر است و فضاي بيشتري دارد. از اين‌رو براي بسياري از خانواده‌هاي پرجمعيت و كساني كه ميوه، سبزي و مواد غذايي زيادي در يخچال فريزر نگهداري مي‌كنند، خريد يخچال دوقلو مناسب‌تر است. از طرف ديگر علاوه بر مسئل? جا و فضاي يخچال، به دليل اينكه هر يك از دو بخش فريزر و يخچال دوقلو از هم جدا هستند، هر كدام از اين دو بخش داراي موتور و كمپرسور جداي خاص خود هستند. به اين دليل، در صورتي كه بعدها هرگونه خرابي يا مشكلي براي هر يك از دو بخش پيش بيايد، فقط كمپرسور و يا قطعات موتور آن بخش تعويض مي‌شود و اين كار هم با هزينه كمتر و هم سريع‌تر صورت مي‌گيرد.
بسياري از شركت‌هاي مطرح و سازندگان معروف تعمير يخچال فريزر ال جي در اصفهان  اقدام به ساخت و توليد يخچال فريزر دوقلو مي‌كنند و در اين بازار از سال‌ها پيش سهمي داشتند. از جمله اين برندها مي‌توان به يخچال دوقلو سامسونگ، يخچال دوقلو بوش و يخچال دوقلو ال جي (LG)اشاره كرد. قيمت يخچال دوقلو معمولاً از يخچال سايد باي سايد كمتر است ولي در عوض مصرف برق آنها بيشتر است كه به اين مسئله هم بايد توجه كرد. بنابراين كساني كه قيمت يخچال فريزر برايشان اهميت دارد، اين نكته را نبايد از نظر دور بدارند. از طرف ديگر سبك و طراحي بدنه يخچال‌هاي دوقلو نسبت به يخچال‌هاي سايد باي سايد، ساده‌تر است.

در پايان اگر پيش از خريد يخچال فريزر مي‌خواهيد دربار? مقايس? يخچال سايد باي سايد با يخچال دوقلو، موارد مهم را در نظر بگيريم، بايد به اين نكات توجه كنيد:
– قيمت يخچال سايد باي سايد از قيمت يخچال دوقلو بيشتر است.
– يخچال سايد باي سايد داراي يك موتور و يخچال دوقلو داراي دو موتور مجزا (يكي براي فريزر و يكي براي بقيه يخچال) است.
– مصرف برق يخچال‌هاي سايد باي سايد از مصرف برق يخچال دوقلو كمتر است.
– امكانات يخچال‌هاي سايد باي سايد از امكانات يخچال دوقلو بيشتر است (امكاناتي از قبيل: قفل كودك، محفظ? بار،محفظه مخصوص نگهداري ميوه و سبزيجات، سيستم سرمايش سريع، سيستم انجماد سريع، فيلتر آب، فيلتر هوا، آبسردكن، يخساز، سيستم اتوماتيك ذوب برفك و غيره)
– يخچال‌هاي سايد باي سايد فضاي كمتري را اشغال مي‌كنند و فريزر آنها كوچك تر از فريزر يخچال‌هاي دوقلو است.
– يخچال سايد باي سايد براي استفاده جوانان و خانواده‌هاي كم‌جمعيت مناسب‌تر است ولي يخچال دوقلو، براي خانواده‌هاي پرجمعيت.
– ظاهر يخچال‌هاي سايد باي سايد از ظاهر يخچال‌هاي دوقلو زيباتر و مدرن‌تر است.
– تنوع رنگ در هر دو نوع يخچال‌ها وجود دارد (رنگ‌هاي سفيد، مشكي، نقره‌اي)
– برندهاي معروف معمولاً هر دو نوع اين يخچال‌ها را توليد مي‌كنند. از جمله شركت‌هاي سامسونگ، بوش، ال‌جي و هيتاچي.
– يخچال‌هاي سايد باي سايد معمولاً دو يا چهار در دارند ولي يخچال‌هاي دوقلو فقط دو در.
– حمل و نقل يخچال سايد باي سايد اصول خاصي دارد كه بايد هنگام اسباب‌كشي و حمل بار، رعايت شود ولي حمل يخچال دوقلو ساده‌تر است.
– امروزه فضاي آشپزخانه‌ها را طوري طراحي مي‌كنند كه مناسب يخچال سايد باي سايد باشد.
– بيشتر يخچال‌هاي سايد باي سايد، قابليت تنظيم دما بصورت دستي را دارند.

 

منبع : تعمير يخچال فريزر ال جي در اصفهان

دستگاه كوره زغال صنعتي جداره اي


معرفي دستگاه كوره زغال صنعتي و انواع آن

معرفي انواع كوره زغال صنعتي براي توليد زغال

    دستگاه كوره زغال صنعتي جداره اي

اين دستگاه كه معروف به دستگاه توليد زغال كبابي است، به منظور توليد زغال مخصوص كباب به كار گرفته مي شود. در صورتي كه تصميم به توليد زغال كبابي گرفتيد و جهت راه اندازي خط توليد آن با استفاده از اين نوع كوره اقدام كرديد، به دليل فروش مناسب و با توجه به افزايش تقاضايي كه زغال كبابي در بازار دارد، يكي از كسب و كارهاي موفق به شمار مي آيد.

    دستگاه كوره زغال صنعتي G+

دستگاه زغال G+ از نسل جديد كوره هاي بدون كف بوده و داراي ويژگي هاي زير مي باشد:

1- برخورداري از دماي كاملاً يكنواخت از كف تا سقف

2- اين كوره تنها كوره بدون كف و بدون حفاظ حرارتي است.

3- داراي طراحي كاملاٌ صنعتي و مهندسي شده مي باشد.

4- به دليل داشتن فضاي زياد، در همه نقاط بارگير كوره، گردش گرما از تناسب لازم برخوردار مي باشد.

5- بكارگيري علوم متالوژي در طراحي و ساخت آن

6- حرارت دهي به چوب ها به شكلي پيوسته و بي وقفه، جهت توليد زغال صورت مي گيرد.

7- براي اين نوع كوره ها عدم شكستگي زغال توليدي را مي توان تا 100 درصد در نظر گرفت.

8- برخورداري از عملكرد پرتابي گرما، براي چوب هاي قرار گرفته در لابه لاي چوب هاي ديگر به منظور حرارت دهي مناسب به آنها

9- دارا بودن سيستم كنترل فشار، در مواقع افزايش فشار كوره يكي از خصوصيات اين دستگاه مي باشد.

10- داراي كارايي 100 درصدي در فرايند گازگيري كامل زغال هاي توليدي

11- برخورداري از اجراي آتشكده حرارتي، و بدون نياز به چيدمان براي آن مي باشد.

12- در صورت خاموشي مشعل ها، به دليل دارا بودن منبع ذخيره حرارت، به شكلي يكنواخت به چوب ها حرارت دهي مي شود.

13- زغال توليد شده توسط اين كوره كاملاً بدون خامي بوده و در اين زمينه از كارايي 100 درصدي برخوردار است.

14- اين دستگاه، امكان پخت چوب در اندازه هاي مختلف را به صورت همزمان و در كنار هم فراهم كرده به گونه اي كه مي توان از چوب كبريت يا برگ درخت همراه با تنه درخت، بدون ايجاد كمترين افتي در كيفيت و بدون كوچكترين ترك و شكستگي، زغال توليد نمود.

 
 منبع : دستگاه كوره زغال صنعتي جدارهاي

خريد و فروش خودرو در سايت ديوار

تب رانندگي و به آغوش كشيدن يك خودروي كراس اوور ، خودروسازان برجسته جهان را مجبور كرده است كه هر ساله نمونه اي از اين كلاس محبوب اتومبيل را در سبد خودروهاي خود داشته باشند.

 

به گزارش ايسنا ، كراس اوورها در گذشته براي سفرهاي مهيج جاده اي مورد استفاده قرار مي گرفتند ، اما امروزه با توليد انواع لوكس ، بيشتر جوانان اين اتومبيل ها را براي رانندگي در داخل شهر به سدان ترجيح مي دهند. در سال هاي اخير شركت هاي بزرگ خودروسازي با طراحي و ساختارشكني متفاوت سعي در جلب مشتري داشته اند. نيسان با توليد جوك بنيانگذار بخش جديدي در صنعت خودرو شد. ظاهر نامتعارف و متنوع خودرو و نحوه استقبال از آن باعث شد ساير خودروسازان با چنين طرح هايي روبرو شوند. در اين ميان ، چند اتومبيل بيش از بقيه پرورش يافته اند: تويوتا با مدل CHR ، رنو با كپچر ، پژو با 2008 و سانگيانگ با تيوولي از جمله خودروهايي هستند كه در كشورمان از شوخي هاي نيسان آشنا و قدرتمند به حساب مي آيند.

 
نيسان در رقابت با آسيايي هاي درجه يك شوخي مي كند!

 

آنچه در ابتدا با نيسان يك شوخي است تخيل و زمان پخش متفاوت آن هم جنبه مثبت و هم انتقادي دارد. البته طرفداران اين خودرو به دليل فروش بسيار خوب قطعاً از وزن بيشتري برخوردار هستند. نيسان جوك ها را در سه نوع Skypack ، Sport و Platinum با اختلاف قدرت موتور و گزينه هاي مختلف معرفي كرد. نيسان جوك از كيفيت ساخت بسيار بالايي برخوردار است.

 

كابين اسپرت اين خودرو با شباهت بسيار زياد آن به موتورهاي رالي ، از هيجان و سرعت سرريز است. نيسان تقريباً بيشتر گزينه هاي اتومبيل لوكس مانند كروز كنترل ، دوربين ديد عقب و سنسورهاي مختلف هشدار دهنده نقطه كور را كه بين خطوط لبه و سقف Panorauma حركت مي كنند براي شوخي در نظر گرفته است. از نظر ايمني ، نيسان يك شوخي 5 ستاره از موسسه Euro NCAP دريافت كرد كه نشان دهنده سطح بالاي ايمني آن است.

 

جوك در تيپ هاي Skypack و Platinum داراي يك موتور 1.6 ليتري با قدرت 117 اسب بخار قدرت است و در نسخه اسپرت با يك موتور 1.6 ليتري 190 اسب بخار قدرت ارائه مي دهد كه قابل مقايسه نيست. اگر سوال در مورد طراحي ظاهري را با سليقه در نظر بگيريم ، قيمت بالاي و محدود بودن خدمات پس از فروش اين خودرو در ايران را مي توان از نقاط ضعف آن دانست. از طرف ديگر ، خودروساز ژاپني تويوتا با نيسان جوك وارد رقابت با CHR شده است. تويوتا CHR علي رغم شباهت هاي زيادي كه با شكل طراحي نيسان جوك دارد ، خودروي زيبايي به نظر مي رسد. مانند ساير محصولات تويوتا ، كيفيت مواد و عملكرد فني نكته مهم و مثبت Toyota CHR است.

 

ليست كاملي از گزينه ها و سنسورهاي مختلف اين خودرو ، از جمله سيستم پيشگيري از تصادف با رادار موج كوتاه ، سيستم تشخيص علائم راهنمايي و رانندگي و كنترل خودكار در سرپايي و سربالايي نمونه هايي است كه در نيسان جوك يافت نمي شود. در قلب تويوتا CHR يك موتور 1.2 ليتري 115 اسب بخاري و يك موتور هيبريدي 122 اسب بخاري وجود دارد كه مي تواند ضعيف تر از موتور نيسان جوك باشد ، اما تويوتا با يك نمونه اوليه هيبريدي از ماشين جك پات را چرخانده است.

 

عيب تويوتا CHR قيمت بسيار بالاي خودرو است كه حتي از نيسان جوك نيز گران خواهد بود. اما در كنار اين دو آسيايي پر سر و صدا ، ما يك خودروساز كره اي را داريم كه با كراس اوور هاچ بك خود يك رقيب بزرگ است. سانگ يانگ تيوولي يك ماشين جمع و جور محبوب است كه شايد طراحي خاصي متفاوت از شوخي هاي CHR و نيسان نداشته باشد اما در كلاس خود يك ماشين زيبا و متفاوت است. تقريباً بيشتر گزينه هاي لوكس رفاه اتومبيل در Tivoli نيز ديده مي شود و از اين نظر ، در مقايسه با رقبا چندان نتيجه نمي گيرد. پيشرانه 1.6 ليتري با قدرت 128 اسب بخار و شتاب خوب از طريق بدنه تيوولي نويد يك ماشين قدرتمند و تيز را مي دهد. تنها نقطه ضعف سنگيانگ تيوولي ارتفاع كم ماشين از سطح زمين است. اما دست برنده اين خودرو قيمت مناسب آن است كه باعث رونق آن در بازار فروش خودرو شده و با نيسان جوك و تويوتا CHR كه قيمت هاي نجومي دارند رقابت مي كند.

 
با اروپايي هاي شناخته شده رقابت كنيد

 

در زير ، وقتي چندين نمونه از شوخي هاي نيسان در ديوار تهران و ساير وب سايت هاي خريد و فروش خودرو را بررسي مي كنيم ، در اين كلاس اتومبيل نام هاي اروپايي نيز پيدا مي كنيم. رنو كپچر و پژو 2008 از رقباي اروپايي و شناخته شده نيسان جوك هستند. در بحث ظاهر ، اين دو خودرو قطعاً در برابر ظرافت و طراحي خاص نيسان جوك حرفي براي گفتن ندارند. رنو كپچر از گزينه هاي رفاهي چيزي كم ندارد و بيشتر گزينه هاي اين كلاس از وسايل نقليه براي همين منظور طراحي شده اند.

 

اما نكته قابل توجه در مورد اين خودرو ، صرفه جويي در مصرف سوخت بسيار خوب و كيفيت ساخت آن است. موتور e خودرو با حجم 1.2 ليتر قدرت 120 اسب بخار دارد. از معايب رنو كپچر استفاده از مواد پايين در كابين است كه در مقايسه با كيفيت مواد نيسان ضعف بزرگي محسوب مي شود. بر خلاف پژو 2008 ، نيسان جوك ديگر رقيب فرانسوي ، نيسان جوك با طراحي زيبا و كاملاً شبيه آن ، اگر پژو در تجهيز گزينه هاي رفاهي خودرو كمي عملي تر بود ، مي توانست رقيب سرسخت نيسان جوك باشد. پژو 2008 مجهز به موتور 1.6 ليتري با قدرت 163 اسب بخار است كه نكته مهمي است. نقطه قوت پژو 2008 قيمت مناسب آن در مقايسه با نيسان جوك ، مصرف سوخت كم و شتاب بسيار خوب خودرو است اما اين خودروي زيبا در بحث گزينه هاي رفاهي در مقابل شوخي هاي نيسان حرفي براي گفتن ندارد.

منبع : خريد و فروش خودرو در سايت ديوار

لباس نامزدي پوشيده

لباس نامزدي پوشيده

بسياري از خانواده‌ها قبل از مراسم عقد يك مراسم نامزدي براي عروس و داماد برگزار مي‌كنند.

 

در اين مراسم عروس لباس سپيد عروسي بر تن نمي‌كند و به جاي آن از يك لباس نامزدي استفاده مي‌كند. اكثر مراسم‌هاي نامزدي به صورت مختلط برگزار مي‌شوند و آقايان به همراه خانم‌ها در يك سالن حضور دارند. به همين علت عروس خانم‌ها معمولا ترجيح مي‌دهند از يك لباس نامزدي پوشيده استفاده كنند. در اين بخش از پپت ماركت نكاتي را در مورد لباس نامزدي بيان مي كنيم.

به دليل اينكه مراسم‌هاي نامزدي اغلب در منزل برگزار مي‌شوند پوشيدن لباس‌هايي با دامن‌هاي پفي و شبيه لباس عروس توصيه نمي‌شود چرا كه اين لباس­ها در يك محيط كوچك جلوه­ي زيبايي نخواهد داشت.

در زمان خريد آنلاين لباس ‌نامزدي توجه كنيد جنس پارچه‌ي آن لطيف و با كيفيت باشد چرا كه در زيبا جلوه كردن لباس تاثير فراواني دارد. البته اگر لباس نامزدي شما پوشيده است مي­توانيد از لباسي با پارچه­هاي درخشان مثل لمه يا پارچه­هاي زربافت انتخاب كنيد تا از يكنواخت بودن استايل شما جلوگيري كند.

rfdi_q4.jpg

در طراحي لباس‌هاي نامزدي پوشيده معمولا از ظريف‌كاري زيادي استفاده مي‌كنند و با نگين و اكسسوري­هاي زيبا جلوه‌ي درخشان‌تري از لباس ارائه مي‌كنند.

يكي از طرح­هايي كه براي پوشيده كردن لباس نامزدي استفاده مي­شود استفاده از شنل در طراحي لباس است. با به كار بردن مدل شنل در دوخت لباس خود، شما مي­توانيد از قسمت شانه تا كمر لباس را بپوشانيد. بعضي از مدل­هاي شنل كلاه هم دارند كه با استفاده از كلاه مي­توانيد موهاي خود را نيز پوشيده نگه داريد.

از مدل­هاي ساده اما شيك و زيباي اين روزها براي لباس نامزدي پوشيده لباسي است كه بالاتنه­ي آن از گيپور و آستر دوخته شده و دامن آن معمولا از حرير يا ساتن تهيه مي­شود. اين لباس علاوه بر پوشيدگي بسيار جذاب جلوه مي­كند.

براي پوشيدگي يك لباس نامزدي در دوخت آن از آستين­هاي بلند استفاده مي­كنند. آستين­هاي كلوش زيبايي خاصي به لباس مي­بخشد و باعث مي­شود استايل شما رويايي­ جلوه كند.

آستين­هاي پفي نيز در طراحي اين لباس­ها به كار برده مي­شود كه در قسمت مچ تنگ مي­شود. معمولا جنس اين آستين­ها از تور يا حرير است و روي مچي آستين را با سنگ دوزي و گل دوزي تزئين مي­كنند.

اگر لباس نامزدي شما پوشيده نيست و دوست داريد لباستان پوشيده جلوه كند مي­توانيد از يك كت مجلسي متناسب با لباس خود استفاده كنيد. سعي كنيد كتي كه براي پوشيدن بر روي لباس نامزدي خود استفاده مي­كنيد با رنگ و جنس لباستان ست باشد؛ مي­توانيد از سنگ­دوزي نيز براي تزئين لبه­هاي كت استفاده كنيد.

رنگ‌هايي كه براي لباس‌هاي جذاب استفاده مي‌شود معمولا رنگ‌هاي روشن و مليحي هستند مثل رنگ‌هاي صدفي، نباتي، صورتي روشن و ياسي. سبك آرايش عروس نيز در اين مراسم بايد مليح و ساده باشد تا هم‌چنان حالت دخترانه‌ي خود را حفظ كند. سعي كنيد از اكسسوري­هاي پر زرق و برق در اين مراسم استفاده نكنيد.

براي تكميل كردن خريد لباس مجلسي خود بهتر است براي پوشاندن موهاي خود به جاي استفاده از شال يا روسري از توربان استفاده كنيد. توربان­ها در مدل­هاي مختلف و با پارچه­هاي متفاوتي دوخته مي­شوند كه بايد آن را با رنگ و طرح لباس خود ست كنيد. امروزه استفاده از توربان­ها در بين دختران جوان محبوب است و براي پوشاندن موها بسيار زيباتر از روسري­هاي معمول است.

مقايس? يخچال سايد باي سايد با دوقلو

هنگام خريد يخچال ممكن است سؤالاتي ذهن خريداران را به خود مشغول كند از جمله اينكه يخچال سايد باي سايد بهتر است يا دوقلو؟ هر يك از اين دو نوع يخچال مزاياي خاص خودشان را دارند و در بازار يخچال فريزرها هر كدام طرفداران خودشان را دارند.
در حال حاضر يخچال فريزر دوقلو فروش زيادي در بازار كشورمان دارد و بسياري از زوج‌هاي جوان، از همان ابتداي زندگي مشتركشان اقدام به تهيه و خريد يخچال دوقلو مي‌كنند. البته آمار خريد يخچال سايد باي سايد هم كم نيست و به دليل مزاياي خود، در نزد بسياري از مشتريان جوان، محبوب است. بنابراين پيش از مقايس? يخچال فريزر دوقلو با سايد باي سايد، بد نيست كه هر يك از اين دو مورد را بطور جداگانه بررسي و در نهايت مقايسه‌اي كلي بين آنها داشته باشيم:

 

 

 

يخچال سايد باي سايد:

يخچال سايد باي سايد، يخچال‌هاي جديدي با دو درب بازشونده هستند كه هم از قفسه‌ها و فضاي تعبيه‌شد? درون درها و هم در فضاي بدن? يخچال مي‌توان مواد غذايي و نوشيدني‌ها را گذاشت. استفاده از اين نوع يخچال‌ها، امروزه بسيار رواج دارد بطوري كه در آپارتمان‌هاي جديد طوري فضاي كابينت را طراحي مي‌كنند، كه براي گذاشتن يخچال سايد باي سايد مناسب باشد. چرا كه بسياري از خانواده‌ها و جوانان اقدام به خريد يخچال سايد باي سايد كرده و اين نوع يخچال را به انواع قديمي‌تر يخچال‌ها ترجيح مي‌دهند.
يخچال سايد باي سايد داراي دو يا چهار در است و بهترين استفاده را از فضا مي‌كند. اين نوع يخچال‌ها، معمولاً داراي فضاي كمتري در فريزر هستند ولي در عوض شكل طراحي بدن? آنها زيباتر و در بيشتر مدل‌ها داراي امكانات جانبي از قبيل آبسردكن و يخساز هستند كه براي فصل تابستان و به‌خصوص زماني كه مهمان داريد، بسيار مناسب است.
استفاد? بهين? اين يخچال‌ها از فضا و به‌خصوص در بخش فريزر، موجب شده كه افرادي كه از اين نوع يخچال‌ها استفاده مي‌كنند، به آساني دسترسي به مواد غذايي و نوشيدني‌هاي گذاشته شده در يخچال داشته باشند. همچنين داشتن ظاهر زيبا و مناسب اين يخچال‌ها هم موجب افزايش تقاضا براي آنها در سال‌هاي اخير شده است. از طرف ديگر با وجود اينكه قيمت يخچال سايد باي سايد از انواع ديگر يخچال‌ها كمي بيشتر است، اما كيفيت و دوام آنها بسيار مناسب بوده و در دراز مدت با مصرف كمتر برق و همچنين عدم نياز به تعمير و يا سرويس‌شدن هر چند سال يكبار، براحتي اين اختلاف هزينه جبران مي‌شود.
بسياري از شركت‌هاي سازند? يخچال فريزر، كه در سطح جهان معروف و در اين زمينه سابق? طولاني دارند از جمله ال جي(LG)، سامسونگ، بوش، هيتاچي و غيره در سال‌هاي اخير اقدام به ساخت و توليد يخچال‌هاي سايد باي سايد كرده‌اند.
سايز يخچال سايد باي سايد هم متنوع است بطوري كه بنا به نياز خود مي‌توانيد يخچال سايد باي سايد كوچك، متوسط و يا بزرگ را خريداري و استفاده كنيد. همچنين يكي از مزاياي ديگر خريد يخچال سايد باي سايد امكان تعويض دماي فضاي درون يخچال بطور دستي است. بطوري كه در بيشتر يخچال‌هاي سايد باي سايد امروزي، در حالت تنظيم دماي «سوپر» مي‌توانيد دماي يخچال را تا صفر درجه و همچنين دماي فريزر را تا ??- درجه سانتي‌گراد پايين بياوريد كه اين نكته بسيار مهمي است به ويژه براي فصل‌هاي گرم سال از جمله تابستان.
امكانات جانبي يخچال سايد باي سايد هم موجب تشويق بسياري از افراد به خريد يخچال سايد باي سايد شده است. بطوري كه با وجود امكاناتي مانند صفح? نمايش ديجيتال، آبسردكن، يخساز، فيلتر‌هاي تصفيه‌كنند? هوا و آب، سيستم اتوماتيك ذوب برفك در يخچال موجب مي‌شوند كه كارايي اين يخچال‌ها در آشپزخانه‌ها بيشتر شوند. از طرف ديگر در اين يخچال‌ها، بخش‌هايي تعبيه شده كه در آنها مي‌توانيد برخي مواد غذايي را بگذاريد كه مي‌خواهيد در دمايي پايين‌تر از دماي ساير بخش‌هاي يخچال نگهداري شوند ولي در فريزر قرار داده نشوند. با اين توصيفات و موارد مهم خريد يخچال سايد باي سايد، مي‌توانيد بهتر در مورد خريد و به صرف بودن قيمت يخچال سايد باي سايد تصميم بگيريد.
 
 

يخچال دوقلو:

يخچال‌هاي دوقلو هم مشابه يخچال‌هاي سايد باي هستند ولي يخچال و فريزر در آنها داراي دو سيستم جدا است كه البته اين دو بخش در يك مجموعه ساخته و عرضه مي‌شوند. از اين رو معمولاً يخچال‌هاي دوقلو داراي فضاي بيشتري نسبت به يخچال‌هاي سايد باي سايد دارند و به ويژه بخش فريزر يخچال‌هاي دوقلو از فريزر يخچال‌هاي سايد باي سايد، بزرگتر است و فضاي بيشتري دارد. از اين‌رو براي بسياري از خانواده‌هاي پرجمعيت و كساني كه ميوه، سبزي و مواد غذايي زيادي در يخچال فريزر نگهداري مي‌كنند، خريد يخچال دوقلو مناسب‌تر است. از طرف ديگر علاوه بر مسئل? جا و فضاي يخچال، به دليل اينكه هر يك از دو بخش فريزر و يخچال دوقلو از هم جدا هستند، هر كدام از اين دو بخش داراي موتور و كمپرسور جداي خاص خود هستند. به اين دليل، در صورتي كه بعدها هرگونه خرابي يا مشكلي براي هر يك از دو بخش پيش بيايد، فقط كمپرسور و يا قطعات موتور آن بخش تعويض مي‌شود و اين كار هم با هزينه كمتر و هم سريع‌تر صورت مي‌گيرد.
بسياري از شركت‌هاي مطرح و سازندگان معروف تعمير يخچال فريزر ال جي در اصفهان  اقدام به ساخت و توليد يخچال فريزر دوقلو مي‌كنند و در اين بازار از سال‌ها پيش سهمي داشتند. از جمله اين برندها مي‌توان به يخچال دوقلو سامسونگ، يخچال دوقلو بوش و يخچال دوقلو ال جي (LG)اشاره كرد. قيمت يخچال دوقلو معمولاً از يخچال سايد باي سايد كمتر است ولي در عوض مصرف برق آنها بيشتر است كه به اين مسئله هم بايد توجه كرد. بنابراين كساني كه قيمت يخچال فريزر برايشان اهميت دارد، اين نكته را نبايد از نظر دور بدارند. از طرف ديگر سبك و طراحي بدنه يخچال‌هاي دوقلو نسبت به يخچال‌هاي سايد باي سايد، ساده‌تر است.

در پايان اگر پيش از خريد يخچال فريزر مي‌خواهيد دربار? مقايس? يخچال سايد باي سايد با يخچال دوقلو، موارد مهم را در نظر بگيريم، بايد به اين نكات توجه كنيد:
– قيمت يخچال سايد باي سايد از قيمت يخچال دوقلو بيشتر است.
– يخچال سايد باي سايد داراي يك موتور و يخچال دوقلو داراي دو موتور مجزا (يكي براي فريزر و يكي براي بقيه يخچال) است.
– مصرف برق يخچال‌هاي سايد باي سايد از مصرف برق يخچال دوقلو كمتر است.
– امكانات يخچال‌هاي سايد باي سايد از امكانات يخچال دوقلو بيشتر است (امكاناتي از قبيل: قفل كودك، محفظ? بار،محفظه مخصوص نگهداري ميوه و سبزيجات، سيستم سرمايش سريع، سيستم انجماد سريع، فيلتر آب، فيلتر هوا، آبسردكن، يخساز، سيستم اتوماتيك ذوب برفك و غيره)
– يخچال‌هاي سايد باي سايد فضاي كمتري را اشغال مي‌كنند و فريزر آنها كوچك تر از فريزر يخچال‌هاي دوقلو است.
– يخچال سايد باي سايد براي استفاده جوانان و خانواده‌هاي كم‌جمعيت مناسب‌تر است ولي يخچال دوقلو، براي خانواده‌هاي پرجمعيت.
– ظاهر يخچال‌هاي سايد باي سايد از ظاهر يخچال‌هاي دوقلو زيباتر و مدرن‌تر است.
– تنوع رنگ در هر دو نوع يخچال‌ها وجود دارد (رنگ‌هاي سفيد، مشكي، نقره‌اي)
– برندهاي معروف معمولاً هر دو نوع اين يخچال‌ها را توليد مي‌كنند. از جمله شركت‌هاي سامسونگ، بوش، ال‌جي و هيتاچي.
– يخچال‌هاي سايد باي سايد معمولاً دو يا چهار در دارند ولي يخچال‌هاي دوقلو فقط دو در.
– حمل و نقل يخچال سايد باي سايد اصول خاصي دارد كه بايد هنگام اسباب‌كشي و حمل بار، رعايت شود ولي حمل يخچال دوقلو ساده‌تر است.
– امروزه فضاي آشپزخانه‌ها را طوري طراحي مي‌كنند كه مناسب يخچال سايد باي سايد باشد.
– بيشتر يخچال‌هاي سايد باي سايد، قابليت تنظيم دما بصورت دستي را دارند.

 

منبع : تعمير يخچال فريزر ال جي در اصفهان

چرا ISO 9001 مهم است

چرا ISO 9001 مهم است

دستيابي به گواهينامه ISO 9001 نمادي از وضعيت و تضمين كيفيت شناخته‌شده در سطح بين‌المللي است. فرض بر اين است كه سازمان‌هاي داراي مجوز به يك سيستم ثابت براي اطمينان از سطح بالايي از رضايت مشتري و بهبود مستمر دست‌يافته‌اند.

 

مزاياي صدور گواهينامه ISO 9001

طيف گسترده‌اي از مزايا وجود دارد كه ISO 9001 را براي هر سازماني مهم مي‌داند. من مزاياي اصلي را در زير ذكر كرده‌ام.

 

گواهينامه ISO 9001 چگونه به سود تجارت شما مي‌رسد:

 

پتانسيل سود و سهم خود را در بازار افزايش دهيد

در صرفه جويي در وقت از مديريت كارآمد منابع

كاهش يا از بين بردن مشكلات و ناهنجاري‌هاي مكرر

بهبود تصوير و اعتبار برند

كار دستي از طريق ادغام فرآيند و اتوماسيون فرايند كاهش مي‌يابد

كارايي و اثربخشي سازماني با استفاده از داده‌ها و شواهد براي اطلاع از تصميم گيري بهبود مي‌يابد

رويكرد ISO 9001 هر دو فرايند منفرد و همچنين نحوه تعامل همه اين فرايندها را با يكديگر بررسي مي‌كند. با بررسي رابطه بين تمام فرآيندهاي تجاري خود در چارچوب يك سيستم مديريت كيفيت ، مي‌توانيد زمينه‌هاي مناسب براي بهبود و پيشرفت را شناسايي كنيد.

 

اگر مي‌خواهيد به اهداف شغلي خود برسيد ، استفاده از داده‌ها و شواهد براي هدايت تصميم گيري ضروري است. همچنين جمع آوري گزارش‌هاي مناسب و مستند سازي مناسب اقدامات خود نيز ضروري است ، بنابراين در وهله اول داده‌هايي براي كار با آن‌ها داريد. دستگاه‌هاي مديريت كيفيت در اين زمينه خوب هستند و چارچوبي را براي ثبت تمام فرآيندهاي كسب و كار شما فراهم مي‌كنند.

 

صدور گواهينامه ISO 9001 به نفع مشتريان شما است:

 

اين تأييد اين موضوع است كه شما يك فروشنده قابل اعتماد و باكيفيت هستيد

رضايت مشتري تمركز اصلي استاندارد ISO 9001 است

با بازخورد مشتري مي‌توانيد سريع و كارآمد رسيدگي كنيد

برنامه ريزي پيشگيرانه به معناي رسيدگي به مشكلات است قبل از اينكه فرصتي براي مشتريان شما ايجاد كنند

يكي از مهمترين عوامل ايجاد كننده سيستمهاي مديريت كيفيت ، تمركز بر بهبود رضايت مشتري از طريق تعريف نيازها و اهداف آنهاست. سپس بهبود رضايت مشتري منجر به ادامه كار مي‌شود.

 

وقتي به نظر مشتري مي‌رسد كه شما استانداردهاي كيفيت بالاي ايزو 9001 را رعايت كرده‌ايد ، راحت‌تر به شما اعتماد خواهند كرد.

 

نحوه صدور گواهينامه ISO 9001 براي كارمندان شما

 

مشاغل به لطف بهبود عملكرد تجاري از امنيت بيشتري برخوردار هستند

كارمندان به دليل نقشهاي كاملاً مشخص و ساده (كارهايي كه بايد انجام دهند و نحوه انجام آن) رضايت شغلي و شادي بيشتري را در محيط كار گزارش دادند.

منابع آموزشي ، آمادگي و آموزشي به راحتي با برنامه ريزي بهبود يافته و ساختار سازماني در دسترس هستند

پياده سازي سيستم مديريت كيفيت مي‌تواند فرهنگ بهبود مستمر شركت را ارتقا بخشد

كارمندان بيشتر درگير مي‌شوند و نسبت به فرايندهايي كه استفاده مي‌كنند احساس مسئوليت بيشتري مي‌كنند

پرورش فرهنگ بهبود مستمر مي‌تواند با ايجاد احساس اينكه كارگران به‌طور فعال در توسعه ، اجرا و بهبود فرايندهايي كه روزانه استفاده مي‌كنند ، به بهبود روحيه كارگران (و همچنين خوشبختي كلي در محل كار) كمك كند.

 

علاوه بر اين ، جاي منطقي دارد كه افرادي كه در مورد طراحي و بهبود يك روند خاص تصميم مي‌گيرند ، كساني هستند كه درواقع از آن به‌طور روزانه استفاده مي‌كنند.

 

با گردهم آوردن كل نيروي كار براي ايجاد و بهبود فرايندهاي موجود ، شما نه تنها فرهنگ بهبود مستمر را پرورش مي‌دهيد ، بلكه كاركنان را با اهداف كل سازمان همسو مي‌كنيد.

نحوه اخذ گواهينامه ISO 9001

براي دريافت گواهينامه ، شما اساساً بايد سيستم مديريت كيفيت را مطابق آخرين استاندارد ISO 9001 براي راه‌اندازي سيستم مديريت كيفيت پياده سازي كنيد ، و سپس با بررسي اين سيستم مديريت كيفيت توسط يك حسابرس مجاز ادامه دهيد.

 

نتيجه يك گواهينامه است كه معمولاً به مدت سه سال به طول مي‌انجامد و پس از آن سازمان مجبور مي‌شود مجدداً آن را اعتبار سنجي كند.

 

ازنظر فني ، فقط براي سازمان‌ها مي‌توان گواهينامه ISO 9001 را دريافت كرد ، اما براي وضوح ، من بخشي را توضيح داده‌ام كه چگونه يك شخص مي‌تواند به يك سازمان مجاز (CB يا ثبت) تبديل شود تا حسابرسي‌هاي صدور گواهينامه را براي سازمان‌ها انجام دهد.

 

براي سازمانها

بايد به صراحت بيان شود كه ISO 9001 گروهي نيست كه سازمانها بتوانند به آن "بپيوندند". اين‌يك گواهينامه است كه بايد به‌عنوان بخشي از يك فرايند حسابرسي خاص به دست آيد.

 

براي دريافت گواهينامه ISO 9001 ، شما بايد:

 

ساخت و اجراي سيستم مديريت كيفيت مطابق با اصول آخرين استاندارد ISO 9001

براي ارزيابي عملكرد سيستم مديريت كيفيت خود در برابر آخرين استاندارد ISO 9001 ، مميزي توسط يك سازمان معتبر (CB يا ثبت) انجام دهيد.

در صورت موفقيت ، پس از سه سال (و هر سه سال پس از آن) بايد گواهينامه مجدد را تأييد كنيد تا از استاندارد بودن خود اطمينان حاصل كنيد (و همچنين تغييرات جديد در استاندارد)

براي افراد

همانطور كه در بالا گفته شد ، ISO 9001 يك استاندارد شخصي نيست و بنابراين افراد نمي‌توانند "گواهينامه بگيرند". بااين‌حال ، آن‌ها مي‌توانند پس از يك دوره آموزشي 5 روزه ، به حسابرس رسمي تبديل شوند.

https://www.educationstream.org/eportfolios/51/Pgina_de_Inicio/iso___